0

مراقب از فرزندان در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : سواد فضای مجازی, شبکه های اجتماعی 21 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 816 بازدید

رئیس پلیس فتای کیش به خانواده ها توصیه کرد که مراقب فرزندان خود در استفاده از شبکه های اجتماعی باشند.

پلیس فتا : سرهنگ “اباذر محرمی”گفت:رسانه در عصر حاضر جزء اساسی‌ترین دانش‌‏های بشری است که توانسته به عنوان عنصری کلیدی و تعیین کننده، دنیای کنونی را در عین وابستگی تحت‌الشعاع خود قرار دهد و از میان رسانه‌ها، اینترنت به عنوان مهمترین رسانه عصر جدید و شبکه های اجتماعی بخصوص شبکه های مبتنی برموبایل یکی از برجسته ترین رسانه هاست.

وی ادامه  داد: در کنار محاسن و مزایای بی شمار خود که می تواند منشاء آثار مثبت و بالنده برای تعالی انسان باشد نقش تخریب کننده نیز ایفاء می نماید.

سرهنگ “اباذر محرمی” با اشاره به تهدیدات و آسیب های شبکه های اجتماعی افزود: یکی از آسیب‌ها ، اعتیاد به آن است به طوری که انسان وابستگی شدید به فضای مجازی پیدا کرده و در دام اعتیاد اینترنتی و مصیبت‌های ناشی از آن می افتد و مشکلات جدی تحصیلی و خانوادگی برای مخاطبان به وجود می آورد و این مسأله آغازگر آسیب های متعدد دیگر نیز می تواند باشد که از جمله این آسیب ها می توان به آسیب‌های خانوادگی، ارتباطی، عاطفی، روانی و جسمی اشاره کرد.

سرهنگ”محرمی” اضافه کرد: در فضایی که افراد از همدیگر جز یک هویت مجازی سراغ ندارند، معمولاً چنین دوستی‌هایی نتیجه ی خوبی به دنبال نخواهد داشت و تاکنون بارها مشاهده شده است که این دوستی‌های اینترنتی، سرنوشت غم بار و تلخی به دنبال داشته است.

وی همچنین در ادامه افزود، برای بسیاری از والدین، هدایت فرزندان در نحوه استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی نه‌تنها نگران کننده است بلکه برای آنها نوعی چالش محسوب می‌شود.

محرمی اظهار داشت: اما استفاده از روش‌های درست، می‌تواند به پدر و مادر‌ها کمک کند تا نمونه‌های مثبتی را برای فرزندان خود قرار دهند و به آنها نحوه مسئولانه و درست استفاده کردن از این شبکه‌های اجتماعی را آموزش دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در خاتمه به والدین مطالبی را به شرح ذیل توصیه نمود :

– اطلاعات خود را راجع به شبکه‌های اجتماعی بالا ببرید
– ایجاد محدودیت سنی
اگر در حال حاضر فرزندان شما اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند، ایده خوبی است که سن مجاز استفاده از این شبکه‌ها را برای آنها مشخص کنید.
– با فرزندان خود در مورد خطرات و نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید
بسیاری از نوجوانان عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند. آنها مایل‌اند در دسترس بودن اطلاعات خود توسط دیگران را نادیده بگیرند و به راحتی از کنار قابل دید بودن فعالیت‌های آنلاین خود توسط دیگران بگذرند .

– قوانین و دستورالعمل‌هایی را برای فرزندتان تنظیم کنید.

برای القای عادت‌های مثبت در نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید قوانینی را برای فرزندان‌تان وضع کنید. برای مثال، در طول هفته یک محدوده زمانی مشخصی را برای صرف کردن در شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. همچنین می‌توانید برای تمرین در یک زمان مشخص به همراه فرزندتان در این شبکه‌ها به فعالیت بپردازید.
– به طور منظم تنظیمات خصوصی فرزندتان را بررسی کنید.

به صورت منظم تنظیمات خصوصی فرزندتان را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. شبکه‌های اجتماعی همیشه در حال ایجاد تغییر و تحولاتی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود هستند، پس شما باید از امنیت پروفایل فرزندتان اطمینان حاصل نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − هشت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!