0

خیانت به دوستى اینترنتى، منجر به خودکشى پسر جوان شد

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در پی خودکشی یک جوان گوشی تلفن همراه وی در اختیار این پلیس برای رمزگشایی قرار گرفت، گفت: رمز گشایی و احصاء اطلاعات گوشی هوشمند متوفی، جزئیات بیشتری را در رابطه با پرونده خودکشی پسر جوان برملا ساخت.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ جهانشیری در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره خودکشی در یکی از خیابان‌های مشهد تیم بررسی صحنه قتل پلیس آگاهی به آن منطقه اعزام و پس از بررسی‌های صورت گرفته در صحنه تعداد دو دستگاه تلفن همراه از صحنه خودکشی ضبط گردید.

وی افزود: پس از اینکه مشخص گردید تلفن‌های همراه ارسالی دارای رمز ورود می‌باشند دستور قضایی لازم جهت رمزگشایی تلفن‌های همراه اخذ و به آزمایشگاه پلیس فتا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی کارشناسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و سرعت بخشیدن به انجام پرونده پس از بررسی‌های فنی لازم‌، طی یک بازه زمانی کوتاه اقدام به رمزگشایی از گوشی‌ها نموده که مستندات شایان توجهی از دلایل خودکشی این فرد به دست آوردند.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه متوفی چندی قبل توسط فضای سایبری و در شبکه‌های اجتماعی تحت آن با دختری آشنا می‌شود و مدتی پس از این آشنایی ظاهرا متوجه می‌شود احساس وی توسط این دختر به بازی گرفته شده است، گفت: متوفی با پی بردن به اینکه دوست اینترنتی وی با شخص دیگری در ارتباط است و با فهمیدن این موضوع تحت شرایط سخت و شدید روحی اقدام به خودکشی نموده است که محتویات تلفن‌های همراه استخراج و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع خواهان گردید.

سرهنگ جهانشیری در رابطه با هویت پنهان افراد در فضای سایبر و پیامد آشنایی‌هایی که از این فضا نشآت می‌گیرد هشدار داد و افزود: با توجه به جمعیت جوان کشور و استفاده روزافزون از فضای سایبری توجه به هویت کاذب از سوی برخی کاربران و عدم اعتماد و اطمینان به این افراد سودجو، شرط احتیاط و عقل می‌باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!