0

شبکه‌های اجتماعی , کسب و کارهای اینترنتی و اعتبار شغلی

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی 12 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 964 بازدید
رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر غیرقابل انکار است. امروزه اکثر کسب وکارهای اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی دارای پروفایل هستند. ترویج کسب و کار در سایت رسانه‌های اجتماعی یک حرکت هوشمندانه است، زیرا باعث ایجاد یک مزیت رقابتی برای کسب و کار شما می‌شود. اما باید بسیار مراقب آنچه که در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌نمایید، باشید.

به یاد داشته باشید هر مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، در سرتاسر شبکه پخش می‌شود و بسیار اثرگذار خواهد بود و همه به آن دسترسی خواهند داشت. بنابراین بهتر است رفتار مسئولانه در رسانه‌های اجتماعی داشته باشیم تا بتوانیم به سرعت و به‌صورت فراگیر به رشد نام تجاری شرکت خود کمک کنیم. باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم معمولاً اخبار منفی را سریع‌تر نسبت به اخبار خوب گسترش می‌دهند.

چگونه از شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار استفاده نماییم؟

بسیاری از اوقات قبل از این‌که خرید و فروشی را با شخص دیگری به‌صورت آنلاین انجام دهیم، وضعیت اجتماعی فرد را از طریق Google بررسی می‌کنیم. این کار به ما کمک می‌کند که شخص یا شرکت طرف مقابل را بهتر بشناسیم.

رسانه‌های اجتماعی اکثراً اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت یا اشخاص، از اطلاعاتی که در بخش “درباره ما” سایت خودشان قرار داده‌اند، در اختیار ما می‌گذارد. بنابراین اگر شما از اطلاعات خصوصی در صفحه اجتماعی مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید ممکن است به شهرت نام تجاری شما آسیب بزند.

بهتر است که زندگی شخصی را از زندگی تجاری‌تان جدا کنید. به همین دلیل است که اکثر مدیران شرکت‌های بزرگ و مشهور در رسانه‌های اجتماعی صفحه‌ای ندارند و این موضوع به خاطر این نیست که نحوه کار کردن با آن را بلد نیستند، بلکه علت این است که نمی‌خواهند تصویر نام تجاری شرکتشان در ذهن مردم خراب شود.

در ادامه برخی از موارد که در صورت بی‌توجهی به آن‌ها، باعث صدمه دیدن اعتبار کسب وکار شما می‌شود. آورده شده است:

آمیخته شدن زندگی شخصی با کسب و کار

بسیاری از مواقع شما مشاهده کرده اید که افراد مطالبی در مورد زندگی شخصی خود در اربطه با همسر، فرزند و یا سایر مسائل شخصی در صفحه خود ارسال می کنند. این اطلاعات زمانی که فقط دوستان آن ها را مشاهده می کنند خوب است و مشکلی ندارد اما زمانی که بحث شغل و حرفه در میان است  بهتر است از صفحه ای با نام مستعار برای ارسال  این مطالب استفاده کنید. دوستان شما می توانند با دیدن تصاویر پروفایل شما را شناسایی و از مطالب استفاده کنند بنابراین برای ایجاد صفحه مرتبط با کسب و کارتان از نام واقعی خود استفاده کنید.

پروفایل محرک

هنگامی که عضو یک شبکه اجتماعی می شوید، شما این گزینه را در اختیار دارید که توضیحاتی در مورد خودتان بنویسید، این توضیحات مختصر به دیگران کمک می کند تا شما را بهتر بشناسند. حالا در این میان، افراد می توانند هر توضیحی در ارتباط با خود ارائه دهند، بعضا با پروفایل هایی برخورد می کنیم که نوشته شده است، مدیر عامل و رئیس یک سازمان و یا شرکت بزرگ هستم. شاید این جملات درست باشد اما به عنوان ارزش برای شخص محسوب نمی شود زیرا هر فردی می تواند این توضیحات را در مورد خود ادعا کند.

به مردم در مورد کسب وکار خود دروغ نگویید زیرا باعث خراب شدن تصویر ذهنی آن ها از کسب و کار شما می شود. بنابراین شغل و حرف خود را دقیقا هر آنچه که هست بگویید و در مورد آن اضافه گویی و اغراق نکنید، برای مثال صفحه اجتماعی موسسین خود شبکه های اجتماعی بسیار ساده است.

تخریب و از بین بردن رقیب به طور مستقیم 

بعضی مواقع دیده می شود که برخی مدیران بازاریابی شرکت‌ها عنوان می کنند که فلان شرکت عملکرد بدی دارد و ما بهترین هستیم. این یک راه غلط بازاریابی و ترویج شرکت است و مثل این است که در جلسه خواستگاری در برخورد اول به خانم گفته شود چقدر زشت هستید. شروع کار با یک پیام و پیغام منفی نشان می دهد که شما یک فرد حرفه ای نیستید. به یاد داشته باشید همه چیز در برداشت اول اثر گذاری بیشتری دارد. همچنین به خاطر داشته باشید، نباید به خودستایی و تعریف از خود بپردازید. بنابراین خود را به طور طبیعی، ساده و همان طور که هستید در شبکه های اجتماعی معرفی و ترویج کنید.

بیش از حد خود را ترویج کردن 

شاید از خودتان بپرسید که این امر چگونه باعث آسیب رسیدن به شهرت شما می شود. پاسخ در این جا است که اگر در شبکه های اجتماعی و یا با استفاده از سرویس های ایمیل تبلیغات کسب وکارتان را در حجم انبوهی ارسال کنید به عنوان یک اسپمر (کسی که هرزنامه ارسال می کند) شناخته می شود و این امر باعث لطمه خوردن نام تجاری شرکت شما می شود.

پاسخ ندادن به سوالات و نظرات

هنگامی که کسب و کار خود را با استفاده از شبکه های اجتماعی تبلیغ و ترویج می کنید، باید آمادگی پاسخ به هرگونه پرسش و نظرات مطرح شده در شبکه های اجتماعی را داشته باشید. بخش خدمات مشتریان باید مسئول پاسخگویی به سوالات و اظهارنظرات مشتریان باشد. مشتریان اغلب ترجیح میدهند که برای تماس گرفتن و ارتباط برقرار کردن از اینترنت و صفحه اجتماعی شما استفاده نمایند. بنابراین اطمینان حاصل نمایید که از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ مشتریان داده شود. عدم پاسخ به سوالات و نظرات مشتریان باعث ایجاد نارضایتی می شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!