0

فریب خانم‌های جوان و بیکار به بهانه کاریابی و مدلینگ

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, فضای سایبر 21 فروردین 1396 مدیر سایبرلا 828 بازدید

مسئول پلیس فتا استان گلستان گفت: اخیرا برخی از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ با عناوینی همچون کاریابی برای دختران جوان و به کارگیری به عنوان مدل با وعده دروغین پرداخت حقوق‌های میلیونی می‌نمایند که این موضوع  کاملا غیر واقعی و سوء استفاده از نیازها واحساسات آنان به حساب می‌آید.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سروان صاحبکاران در تشریح این خبر ‌اظهار کرد: در این شیوه خانم‌های جوان را فریب داده و از آنان خواسته می‌شود تا جهت تکمیل فرایند ثبت نام و به کارگیری ضمن ارسال مدارک هویتی و تصاویر خود مبالغی را نیز پرداخت نمایند که حتی در برخی از موارد این خانم‌ها را به محل‌های نامشخص دعوت می‌نمایند که می‌تواند خطرات فراوانی برای آنان به همراه داشته باشد.

این مقام انتظامی گفت: هرگونه فعالیت در زمینه مشاوره شغلی  و ارائه خدمات کاریابی‌ و همچنین بانک اطلاعاتی از فرصت‌های شغلی و جویندگان کار، توسط  اشخاص حقیقی‌و حقوقی، صرفا با دریافت مجوز امکانپذیر خواهد بود.

سروان صاحبکاران در مورد کلاهبرداری و سوءاستفاده از دختران جوان در شبکه‌های مجازی نیز هشدار داده و گفت: کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کرده و با تبلیغ مدلینگ، دختران جوان را جذب کرده و آنها را فریب داده  تا تصاویرشان را ارسال نموده  و به عنوان مدل استخدام شوند.

وی افزود: این افراد بعد از عکاسی و یا دریافت تصاویر از خانم‌ها  در ادامه عکس‌های بیشتری از آنها می‌خواهند. سپس از آنها می‌خواهند که به خواسته‌های آنان تن دهند و تهدید می‌کنند که اگر خواسته‌شان را عملی نکنند، عکس‌های آنها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.

مسئول پلیس فتا استان گلستان از خانواده‌ها و خصوصا خانم‌های جوان که بیکار هستند خواست به هیچ عنوان به وعده‌های دروغین مطرح شده در فضای مجازی که منبع معتبری ندارند اعتنا نکرده و فقط به موسسات کاریابی مجاز و معتبر مراجعه نموده و اطلاعات شخصی و هویتی خود را  به راحتی در اختیار افراد غیرمجاز قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!