0

حساب های توییتر همچنان در حال مسدود شدن اند

دسته بندی ها : تحریم فناوری اطلاعات, شبکه های اجتماعی 12 خرداد 1398 مدیر سایبرلا 759 بازدید
توییتر Twitter - سایبرلا

توییتر تعداد زیادی از حساب‌های منتقدین دولت چین را مسدود کرد.

به گزارش سایبربان؛ تعداد زیادی از اکانت های چینی توییتر مسدود شده‌اند که بخش عمده‌ای از آن‌ها را منتقدان دولت چین تشکیل می‌دادند. با توجه به این‌که این اتفاق تنها چند روز پیش از سالگرد اعتراضات میدان تیان آن من رخ می‌دهد، زمان‌بندی این اقدام توییتر سؤال‌برانگیز است.

«Yaxue Cao»، مؤسس و سردبیر روزنامه China Change که در آمریکا استقرار دارد می‌گوید: تعداد زیادی از اکانت های چینی توییتر امروز مسدود شده‌اند، و بسیاری از آن‌ها به طور اتفاقی از منتقدین دولت چین هستند که داخل و خارج از خاک این کشور سکونت دارند.

در مقاله‌ای که چندی پیش توسط نیویورک‌تایمز منتشر شد، گفته شده بود دولت چین از زمستان گذشته مشغول ردگیری منتقدین توییتریش بوده است. «Paul Mozur»، نویسنده آن به اتفاقات اخیر واکنش نشان داده و گفته: به نظر مسدودسازی‌ها به منتقدان دولت چین محدود نمی‌شوند بلکه این اتفاق به فرصتی برای قلع و قمع حساب‌های چینی زبان تبدیل شده است.

مسدود شدن اکانت های چینی توییتر چند روز مانده به سالگرد تظاهرات میدان تیان آن من رخ داده است.

توییتر در واکنش به این انتقادات گفته این هفته تعدادی حساب را به دلیل فعالیت‌هایی که شامل اسپم کردن و رفتارهای نادرست بوده مسدود کرده است. البته این شبکه اجتماعی تأیید کرده که برخی از این حساب‌ها از منتقدین دولت چین بوده‌اند؛ اما تأکید شده دولت چین درخواست یا گزارشی برای مسدود کردن این حساب‌ها نداشته و مسدود کردنشان از جانب توییتر بوده است. این کمپانی اضافه کرد: گاهی اوقات رفتارهای روتین ما شامل خطا می‌شود. ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و در تلاشیم تا تمام اشتباهات رخ‌داده را به حالت اول بازگردانیم. اگرچه ما از قوانین خود در برابر افرادی که آن‌ها را زیر پا می‌گذارند دفاع خواهیم کرد.

این اقدامات تاکنون توجهات سیاسی بسیاری را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. مارکو روبیو، سناتور فلوریدا دراین‌باره گفته توییتر تبدیل به ابزار سانسور دولت چین شده است.

مسدود شدن اکانت ها در توییتر اتفاق جدیدی نیست، کما اینکه مدتی قبل 166 هزار حساب کاربری به علت فعالیت‌های تروریستی در این شبکه مسدود شدند. قبل از آن‌هم چندین حساب مربوط به دولتمردان ونزوئلایی بسته‌شده بود، اما این بار بسته شدن حساب‌های منتقد دولت چین اقدامی غیرعادی تلقی می‌شود و باید منتظر مشخص شدن سرنوشت این حساب‌ها ماند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!