0

از اسپادان نت و وعده هایش چه می دانید؟ کلاهبرداری در پوشش بازاریابی شبکه ای

کلاهبرداری بازاریابی شبکه ای

شرکتی با عنوان پدیدآوران فکر و ثروت اسپادان بدون مجوز در حال شبکه سازی و فریب کاربران است.

شرکت های فاقد مجوز بازاریابی شبکه ای این روزها تبدیل به چالشی بزرگ در حرفه بازاریابی شبکه ای کشور شده اند. شرکت هایی که با ارائه وعده های فریبنده شان دامی برای بازاریابان شرکت های دارای مجوز پهن کرده و از سوی دیگر لطمه ای اساسی بر اعتبار حرفه بازاریابی شبکه ای در کشور زده اند.

یکی از این شرکت ها که سؤالات زیادی نیز در رابطه با آن مطرح شده اسپادان نت به آدرس وب سایت های espadannet.ir، www.espadanshop.com، espadanvisitcart.ir،espadanshopservice.com است. شرکتی که با عنوان پدیدآوران فکر و ثروت اسپادان در اصفهان به ثبت رسیده و با عنوان خدمات میزبانی وب نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال را دریافت کرده اما همانند سایر شرکت های غیرمجاز در اقدامی غیرقانونی اقدام به شبکه سازی و پرداخت پورسانت چند سطحی به سبک شرکت های دارای پروانه کسب بازاریابی شبکه ای نموده است.

این شرکت با چندین وب سایت ispadan.ir،almaskart.com،lendo.ir،srose.ir در حال همکاری است و هریک از خدمات خود را از قبیل تخفیفات گروهی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، پنل پیامکی، کارت ویزیت الکترونیکی و غیره را از طریق آنها ارائه می دهد.

همچنین این شرکت، شرکتی دیگر با نام ایده پردازی علم و فناوری اسپادان با آدرس وب سایت espadanmlm.ir را به ثبت رسانده که به نمایندگی از این شرکت در حال فعالیت است.

کلاهبرداری اسپادان نت

اسپادان طرح در آمدی را ارائه نموده که باینری بوده و همانند شرکت های هرمی، بازاریاباننمونه شکواییه کلاهبرداری بازاریابی شبکه ای, پانزی, شرکت های هرمی با ایجاد تعادل در آن پاداش دریافت خواهند نمود. نحوه فعالیت اعضا در شرکت به این صورت است که افراد پس از عضویت در شرکت با خرید یکی از پکیج ها ارائه شده (نقره ای، طلایی،vip) دارای جایگاه فعال خواهند شد و با رسیدن به تعادل در دو دست زیرمجموعه خود پاداش دریافت خواهند کرد. پاداش پرداخت شده محدودیتی در تعداد سطوح ندارد و برپایه ارز دیجیتال پرداخت می گردد. این عمل تماماً منطبق بر فعالیت مجرمانه هرمی است.

علاوه بر این سایر عملکردهای شرکت نیز گویای فعالیت کلاهبردارانه آن است. برای مثال دریافت مبالغی از 2270000 الی 5450000 که هیچ خدمات مفیدی در ازاء آن ارائه نشده و به نظر می رسد مبالغ فوق پوششی در کلاهبرداری شرکت است.

تحریک مؤثر افراد به ثبت نام با استفاده از وسایل متقلبانه نظیر ارائه لیست حجیم مراکز طرف قرارداد، واهی بودن ادعای تخفیف های مراکز طرف قرارداد در حالی که در عمل تخفیفی لحاظ نشده و سوءاستفاده از نام مؤسسات دارای شهرت برای جلب اعتماد از دیگر  اقدامات کلاهبردارانه شرکت است.

هم اکنون تبلیغات زیادی در شبکه های اجتماعی برای عضوگیری در این شرکت صورت می پذیرد و متأسفانه برخی از لیدرهای سابق شرکت های هرمی در رأس این عضوگیری قرار دارند. حتی ادعا شده که این شرکت تلاش در دریافت پروانه کسب بازاریابی شبکه ای دارد اما مجموع عملکرد شرکت ضرورت خودداری از عضویت در این شرکت را مطرح می سازد.

منبع: ایران هشدار

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

  1. alirezaiehaftador گفته :
    09:41 1399/12/15

    سلام لطفا یه مدرک معتبر و کامل بیارین که نشون بده اسپادان کلاهبرداریه ممنون

    • سلام.
      انجام بازاریابی شبکه ای نیازمند اخذ مجوز از نهادهای قانونی کشور است.
      هر شرکت یا مجموعه ای که فاقد مجوزهای قانونی باشد، مرتکب جرم شده است.

  2. alirezaiehaftador گفته :
    09:42 1399/12/15

    سلام لطفا یه مدرک معتبر و کامل بیارین که نشون بده اسپادان کلاهبرداریه ممنون چون چند تا از اطرافیانم وارد این شرکت شدند و میترسم زیان ببینند😰😰


    • هر شرکت یا مجموعه ای که در زمینه بازاریابی شبکه ای می کند چنانچه فاقد مجوزهای قانونی باشد، مرتکب جرم شده است.

  3. آشنا گفته :
    00:04 1399/12/25

    من کلا کاری به نتورک و شبکه ندارم ولی اینطوری که شما دارین تخریب میکنین صد درصد از روی حسادت و کینه هستش متاسفانه شما سایت های مثلا مرجع کاری جز تخریب بلد نیستین که این مطالب کذب رو انتشار میکنین.

  4. Obuntu گفته :
    10:58 1400/01/07

    چرا با مدرک صحبت نمی کنید اسپادان تمام مجوز ها را داره .این صحبت های شما این رامیرسونه که اسپادان داره کارش رابه درستی انجام میده هر شرکت بهتر باشه قطعا حسادت هم زیادتره وتخریبش میکنن

  5. قاسمی گفته :
    09:55 1400/01/15

    خوب که چی؟
    اینجا فقط گفتید مجوز نداره و تمام
    اما همچنان داره فعالیت میکنه و مردم بی اطلاع را به دام میندازه
    اما هیچ سازمانی ،پلیسی و… جلوش را نگرفته
    نشستید و فقط نگاه میکنید تا جیب مردم که خالی شد و سر شاخه ها بارشون را بستن و از کشور خارج کردن و خودشون هم رفتن ان طرف و دیگه دسترسی بهشون نیست برید پشت در شرکت خالی را پلمپ کنید

  6. علی گفته :
    20:56 1400/03/31

    سلام منم جلسه مشاورش رفتم میگفت ما مجوز تبلیغ کالا رو داریم مثل دیجی کالا با فرشگاهها قرار داد میبندیم وبراشون تبلیغ میکنیم ودرصد میگیریم برااین‌کار باید هر کسی سایت خصوصی داشته باشه که از ۲۱۰۰ تا ۴۹۰۰ هست سه طرح هست وهرکدوم اپشن های خودشو داره منم گفتم شما میخواین ما تبلیغ کنیم بایدهزینه سایت مجانی باشه گفت شرکت اینجوری میخواد بعد جالبه هیچ کدوم حتی مشاور هیچ کالایی تبلیغ نمیکنه حتی زیر دستاش اینامجوز تبلیغ دارند نه این که میان با پول بازی میکنن ازما پول میگیرن بعد میگن برین دونفر دیگه بیارین مجاز ین فقط دونفر بیارین بعد دونفر دیگه حمایتشون کنید برن اوناهم دو نفر بیارن همین جور ادامه بدین هر چی بیشتر فعال باشین درامد بیشتر دارین واقع باید دولت جلو شون بگیره نه این که بذاره کلی از مردم پولشون بره بعضی از همین بازی با پول سود کن

  7. جواد گفته :
    07:52 1401/01/01

    در جواب کسانی که از این شرکت ………. دفاع میکنند و مدرک معتبر می‌خواهند مبنی بر ………. این شرکت،بنده حی و حاضرم، حضوری ثابت کنم که اینها …. چون خانم من … این ……. را خورده و الان هم ازشون شکایت کرده
    —————————
    مدیر سایت : محتوای این کامنت ویرایش گردیده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دوازده =

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!