0

هک حساب های بانکی از طریق فروش پایان نامه دانشجویی

با تلاش ماموران پلیس فتای فارس فردی که در فضای مجازی به بهانه فروش پایان نامه های دانشگاهی اقدام به هک و برداشت از حساب های بانکی افراد می نمود دستگیر شد.
پلیس فتا : رئیس پلیس “فتا” استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار خبری با موضوع؛ فروش مقالات علمی و انجام پروژه های دانشجویی با قیمت پایین، اقدام به کلاهبرداری می کرد.
وی در این خصوص توضیح داد: چند دانشجو به عنوان شاکی به پلیس “فتا” مراجعه و اظهار کردند؛ برای انجام پروژه دانشگاهی خود به سایتی برخورد می کنند که تعداد زیادی از پروژه ها و مقالات دانشجویی با موضوعات و رشته های مختلف را با قیمتی مناسب جهت فروش داخل سایت خود گذاشته که بعد از ورود به درگاه بانک جهت خرید مقاله و یا پایان نامه مورد نظر با پیام خطای “انجام تراکنش امکان پذیر نمی باشد” مواجه شده و پس از مدتی حساب های این افراد تخلیه می شود.سرهنگ “سیدموسی حسینی” افزود: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران پلیس “فتا”، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی خود موفق به رمزگشایی پرونده شدند.
وی گفت: در این بررسی ها مشخص شد درگاه بانکی که افراد پس از انتخاب مقاله مورد نظر به آن انتقال داده می شوند یک درگاه بانک جعلی “فیشینگ” بوده که تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را به گرداننده سایت منتقل می کند.

رئیس پلیس “فتا” استان فارس با بیان اینکه متهم بلافاصله شناسایی و توسط کاراگاهان پلیس فتا دستگیر شد، خاطر نشان کرد: اینترنت سرشار از مزایا و فرصت ها است به شرط آنکه امنیت در آن برقرار گردد و این امنیت را در مرحله اول خود فرد می بایست با کسب آگاهی نسبت به فضای مجازی و نحوه استفاده از آن برای خود و خانواده خود تامین کنند.
سرهنگ “حسینی” از شهروندان درخواست کرد: در هنگام استفاده از درگاه های بانک در اینترنت به نکات زیر توجه نمایند تا دیگر شاهد سوء استفاده برخی فرصت طلبان از این فضا نباشیم:

به آدرس اینترنتی بانک مورد نظر دقت کنند و مطمئن شوید از حروف شبیه سازی شده استفاده نشده باشد.

تمامی درگاه های بانک از پروتکل امنیتی SSL استفاده می نمایند که با https در ابتدای آدرس سایت نشان داده می شود.

با هر بارگیری مجدد یا refresh مکان اعداد در صفحه کلید مجازی باید تغییر کند.

با کلیک کردن بر روی قفل امنیتی اطلاعات در مورد SSL سایت در اختیار شما قرار می گیرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یازده − 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!