0

خبر “هک شدن تلفن همراه از سرشماره 05138062 در شبکه های اجتماعی جعلی” است

هک و جرایم اینترنتی, امنیت اطلاعات

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به این که خبر هک شدن تلفن همراه از سرشماره  05138062 در شبکه های اجتماعی جعلی است، اظهار داشت : سازمان هایی که نیاز به اطلاع رسانی دارند از این سرشماره پیغام صوتی ارسال می کنند که مورد تایید مخابرات و سایر دستگاه های ذی ربط است .

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خبرفوری اعلام کرد : پیامی با موضوع دسترسی به حساب های بانکی شهروندان و کاربران فضای مجازی از طریق هک شدن تلفن همراه از سرشماره  05138062 در شبکه های اجتماعی در حال باز نشر است و متاسفانه این خبر موجب اضطراب و تشویش اذهان عمومی در میان کاربران فضای سایبری و تعدادی از شهروندان شده است.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: بسیاری از اتفاقات گاز ، برق ، پیامهای خدمات شهرداری و شهری اداره اوقاف ، حوادث غیر مترقبه ،اداره هواشناسی ، سامانه OVC  یا همان احراز هویت و سایر سازمانهای مربوطه که نیازمند به اطلاع رسانی عمومی دارند از این سرشماره پیغام صوتی ارسال می کنند که مورد تایید مخابرات و سایر دستگاه های ذیربط است .

این مقام مسئول با تاکید بر کذب بودن خبر مذکور افزود: فیک نیوزها یا همان اخبار جعلی، اخباری هستند که موجی از نا امنی روانی در بین کاربران فضای سایبری و به ویژه شبکه های اجتماعی پرمخاطب را رقم می زنند ؛ این افراد با نیات مختلف از جمله افزایش بازدید صفحه یا تخریب رقیب مورد نظرو یا تشویش اذهان عمومی و غیره اقدام به نشر اخبار کذب و جعلی می کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به آن دسته از افراد که فضای سایبر را وسیله رسیدن به مطامع سوء خود می دانند هشدار داد : مطابق قانون رسیدگی به جرایم رایانه ای هرگونه نشر اکاذیب جرم بوده وعلاوه بر پیگرد قانونی مجازات حبس و جریمه نقدی در انتظار مجرمان خواهد بود.

منبع: پلیس فتا

مشاوره حقوقی رایگان در حوزه جرایم هک و نفوذ | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!