0

اخاذی توسط دوربین های مدار بسته

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این‌ که فروشگاه ها و شرکت ها برای نصب دوربین مدار بسته حتما از مراکز معتبر نسبت و خرید و نصب اقدام کنند، گفت: همچنین بعد از خرید و نصب این دوربین ها شخصا اقدام به تغییر نام کاربری و رمز عبور نمایند و به هیچ عنوان از شخص دیگری کمک نگیرند.
پلیس فتا : این روزها در هر فروشگاه یا شرکتی شما دوربین‌ های مدار بسته ای را می بینید که از سوی صاحبان آنها برای تامین بیشتر امنیت نصب شده است. اما متاسفانه عدم آشنایی با این سیستم ها باعث شده خود دارندگان دوربین های مدار بسته قربانی مجرمان حرفه ای سایبری شوند و از آنها اخاذی شود.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با بیان اینکه نام کاربری و رمز عبور که از سوی نصب کنندگان دوربین های مدار بسته ارائه می شود پیش فرض است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی استفاده کنندگان سیستم های دوربین مدار بسته به نحوه تغییر نام کاربری و رمز عبور برای نظارت از راه دور بر فروشگاه یا شرکت خود، این دوربین ها به راحتی هک می شود و در اختیار مجرمان سایبری قرار می گیرد و آنها به راحتی به سیستم دستگاه ضبط دوربین مدار بسته(DVR) نفوذ کرده و به تصاویر و فیلم های ضبط شده دسترسی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: با نفوذ به سیستم های دوربین مدار بسته و جمع آوری فیلم های ضبط شده اقدام به اخاذی از دارندگان این سیستم ها می کنند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: در صورت درخواست باج و اخاذی قبل از هرگونه اقدام و همکاری با مجرمان سایبری شکایت نمائید و با مراجع قضایی و پلیس همکاری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما نسبت به تغییر نام کاربری و رمز عبور دوربین های مدار بسته اقدام نمایند و تغییر باید به صورت دوره ای صورت گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: به هیچ عنوان نام کاربری و رمز عبور سیستم های دوربین مدار بسته را به هیچ فرد دیگری ندهند.
این مقام مسوول به شرکت های نصب کننده دوربین های مدار بسته توصیه کرد: حتما در هنگام تحویل دوربین های به مشتریان این موارد تاکید گردد که نام کاربری و رمز عبور را تغییر دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpoliceطریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!