0

افزونه ای خطرناک در وردپرس

هک و جرایم اینترنتی, امنیت اطلاعات
وردپرس از کاربران خواست تا افزونه‌ خطرناک Total Donations را هر چه سریع‌تر حذف نمایند.

به نقل از سایبربان- طبق اطلاعات به‌دست‌آمده افزونه‌ ای در وردپرس یافت شده که خود بدافزار است. محققان امنیتی و همچنین تیم امنیت و توسعه‌ی وردپرس از کاربران خواسته‌اند تا هرچه‌ سریع‌تر افزونه‌ ی Total Donations را حذف نمایند. تاکنون چندین آسیب‌پذیری در این نرم‌افزار شناسایی‌شده است و هم‌اکنون نیز یک آسیب‌پذیری روزصفرم در آن وجود دارد.

شرکت امنیت سایبری «Wordfence» طی گزارشی اعلام کرد که آسیب‌پذیری‌های این افزونه در چند روز گذشته به‌صورت گسترده موردحمله قرارگرفته است و مهاجمان با سوءاستفاده از آن موفق شده‌اند دسترسی مدیریتی به چندین وبگاه وردپرس را به دست بگیرند.

این افزونه‌ ی محبوب برای دریافت کمک‌های مردمی در بسیاری از وب‌گاه‌های مهم به‌کاررفته است. آسیب‌پذیری اخیر این افزونه با شناسه‌ی  CVE-2019-6703 معرفی‌شده و مربوط به دسترسی نادرست در AJAX‌های به‌کاررفته در این افزونه است.

گفتنی است توسعه‌دهنده‌ی این افزونه در خصوص این آسیب‌پذیری پاسخگو نبوده است.

چندی پیش طراحان وردپرس با ارائه یک نسخه به روز رسان جدید بسیاری از مشکلات این برنامه را مرتفع کردند، اما این بروز رسانی خود آسیب پذیری جدید به ارمغان آورد. باید به این نکته اشاره کنم که این نسخه جدید 7 مورد از مشکلات اساسی این برنامه را که در نسخه (۵.۰) آن یافت شده بود، برطرف کرده است، اما یک آسیب پذیری تازه از خود برجای گذاشته است.

نسخه‌ی ۵.۰.۱ وردپرس به برخی افراد اجازه می‌دهد تا با انجام جستوجو‌هایی خاص در گوگل بتوانند به رمز عبور مورد استفاده‌ی برخی از کاربران در وبگاه هایی که از وردپرس استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!