0

صفحات فیشینگ جدید برای به دام انداختن کارمندان شرکت های معتبر

هک و نفوذ - سرقت اطلاعات, فیشینگ - سایبرلا

فیشرها صفحات فیشینگ را این بار در سایت‌های معتبر مشاغل مختلف ایجاد کرده‌اند و از آن برای پنهان کردن حمله و فریب کارمندان برای ارائه اطلاعات آن‌ها استفاده می‌‎کنند.

نکته قابل توجه در این روش این است که در مرحله لود، صفحه کاملا قانونی شرکت بارگذاری می‌شود، سپس فیلدهای جعلی فیشینگ در بالای صفحه برای ورود اطلاعات کارمندان پدیدار می‌شود.

این حمله با ارسال یک ایمیل، موضوع مسدود شدن برخی پیام های ارسالی از طرف شرکت را خبر می‌دهد که ادعا می شود از طرف تیم پشتیبانی فنی شرکت است.

برای ایجاد احساس فوریت برای وارد شدن کاربران، در موضوع این ایمیل درج شده است که ایمیل های مسدودی شما برای حذف برنامه ریزی شده اند، مگر اینکه گیرنده، آن‌ها را بررسی کند و برای بازیابی آن‌ها اقدامی انجام دهد.

پس از باز کردن ایمیل ارسالی توسط کاربر، یک لینک پیوند در متن ایمیل، قربانی را به صفحه فیشینگی می برد که در آن، صفحه اصلی شرکت بر اساس نام دامنه در آدرس به طور خودکار بارگیری شده است و همه چیز را طبیعی و واقعی جلوه می‌دهد.

گرچه ممکن است این روش در شرکتهای کوچکتر موفقیت آمیز نباشد، اما در محیط های بزرگتر که کارمندان احتمالاً بیشتر به سیستم های محافظت از ایمیل اعتماد می کنند و هوشیاری کمتری دارند، کارآمد است.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 17 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!