0

دستگیری هکر تلگرام

زن جوانی که با هک تلگرام شهروندی در ملارد با استفاده از اطلاعات شخصی اش، وی را تهدید می کرد توسط پلیس فتا شهرستان ملارد غرب استان تهران دستگیر شد.

پلیس فتا: سرهنگ برزو همتی در این باره گفت: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا و اعلام خبری مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ارسال پیامکی به او، وی را تهدید کرده و بیان داشته که به زودی پروفایل تلگرام شما را هک خواهم کرد، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ همتی افزود: شاکی بدلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی که در گوشی تلفن همراه و شبکه اجتماعی خود داشت ابراز نگرانی کرده و از پلیس فتا تقاضای کمک داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی در فضای سایبر، عامل هک و نفوذ به تلگرام را که زن جوان به نام م-م بود شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی ملارد تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و در مواجهه با مستندات کشف شده توسط پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی اعلام کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ همتی با تاکید بر پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی بر روی تلفن همراه جهت جلوگیری از هک شدن به شهروندان توصیه کرد به پیام های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگیری از هک شدن اعتنایی نکنند و به هیچ وجه کد دریافتی را برای دیگران ارسال نکنند.

وی به شهروندان تاکید کرد: با فعال کردن Two-step verification در بخش تنظیمات امنیتی تا حدودی از هک شدن خود جلوگیری کرده و بصورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی مراجعه و دستگاه های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!