0

پنج روش برای ایجاد گذرواژه امن

دسته بندی ها : امنیت اطلاعات, هک نفوذ کرک 14 شهریور 1397 مدیر سایبرلا 767 بازدید
داستان‌هایی از افرادی که در اینترنت مورد شنود قرار می‌گیرند، در این روزها رایج‌تر شده‌است. بسیاری از مردم حساب خود را داشته‌اند، خواه فیس‌بوک یا توییتر، به خطر افتاده باشند. اجتناب از این نوع هک ها به این معنی است که فرد باید از کلمه عبور قوی‌تر استفاده کند، اما این کار شما را از تمام تهدیدات بیرون نگه نخواهد داشت.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک گذرواژه امن برای هر خدمتی که استفاده می‌کنید وجود دارد.

به گزارش آی‌تی نیوز آفریقا، ” امروزه بسیاری از سایت‌ها به ترکیبی از حروف بزرگ، اعداد و گاهی اوقات یک کاراکتر خاص نیاز دارند. با این حال، الگوهای رایج وجود دارند که اغلب ما تمایل داریم از آن استفاده کنیم ، مانند شروع با یک حرف سرمایه و پایان دادن به چند عدد. اگر یک ویژگی خاص مورد نیاز باشد، ما معمولا آن را در انتها قرار می‌دهیم. افراد بد این را می‌دانند. مارتین Walshaw، مهندس ارشد در شبکه‌های F۵، گفت: “با ماشین‌هایی که مجهز به قدرت پردازش رو به پایین هستند، حتی این رمزهای عبور به ظاهر پیچیده در مدت‌زمان نسبتا کوتاهی ترک شده‌اند.”

گاهی اوقات شما وسوسه می‌شوید که گذرواژه خود را به طور عمده بازیافت کنید چون به یاد آوردن آن آسان‌تر است. بازیافت مناسب است، اما تنها در صورتی که وب سایت هیچ گونه اطلاعات شخصی ذخیره نمی‌کند. همیشه باید گذرواژه خود را حفظ کنید و هرگز آن را یادداشت نکنید. خدمات دیگر مانند یک ابزار مدیریت گذرواژه می‌تواند به ذخیره کردن گذرواژه شما کمک کند. این سرویس‌ها به طور اتوماتیک کلمه عبور تولید می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که سطح پیچیدگی، نوع الگو و طول را انتخاب کنید.

“بنابراین، چه اتفاقی می‌افتد وقتی افراد بد اعتبار خود را بدست می‌آورند؟ شما ممکن است فکر کنید که گذرواژه hashed یا رمزنگاری شده‌است و بنابراین محافظت می‌شود. در مورد LinkedIn مجموعه داده ۲۰۱۲، الگوریتم SHA۱ به کار می‌رود، که هم اکنون یک رمز درهم شکسته تلقی می‌شود و نباید مورد استفاده قرار گیرد. (به عنوان مثال اضافه کردن اطلاعات بیشتر به رمز برای پنهان کردن معنای واقعی آن).

پس چگونه رمز عبور کامل را ایجاد می‌کنید؟ در اینجا لیستی از پنج روش برای کمک به ایجاد یک گذرواژه که سخت‌تر از ترک است آورده شده‌است.

1. طولانی تر بهتر است.

هرچه حروف کلمه عبور بیشتر باشد، برای مردم سخت‌تر می‌شود که آن را درست انجام دهند. حروف، شماره و نقطه‌گذاری را ترکیب کنید و در صورت امکان، هم حروف بزرگ و هم بزرگ را در نظر بگیرید. کلمات ساخته‌شده یا تغییر یافته بهتر از کلمات واقعی هستند. شما باید سراغ گذرواژه‌ای که حداقل ۱۲ تا ۱۴ کاراکتر طول دارند بروید. گذرواژه طولانی‌تر هم بهتر است.

۲. از تاریخ‌های تقویم پرهیز کنید.

بخش عددی رمز عبور. از شماره حساب یا سایر اطلاعات صورتحساب به عنوان بخشی از رمز عبور استفاده نکنید. رمزهای عبور مانند “123456” هنوز بیشترین استفاده را دارند. این کار را نکن هکرها آسان تر از این کلمات عبور را آسان می کنند.

۳. از اطلاعات شخصی دوری کنید.

اطلاعات شخصی که به راحتی می‌تواند ظاهر شود یا تایید شود باید اجتناب شود. استفاده از کلیدهای مجاور و یا اعداد متوالی برای دیگران آسان است و باید از آن‌ها اجتناب کرد.

۴. از یک مدیر گذرواژه استفاده کنید.

یک راه دیگر برای پی‌گیری همه رمزهای عبور استفاده از گزینه مدیریت گذرواژه آنلاین است. راه‌اندازی این ابزارها برای کمک به مدیریت همه گذرواژه‌های مورد نظر آسان و مفید است. آن‌ها رمزنگاری قوی دارند و به شما اجازه می‌دهند که رمزهای عبور و دیگر اطلاعات خود را با یک گذرواژه اصلی پر کنید.

5. رمزهای عبور خود را جدا کنید.

حفظ یک رمز عبور جداگانه برای هر یک از حسابهای بسیار حساس مانند ایمیل، موسسات مالی و رسانه های اجتماعی.

“واقعیت این است که بیش از 1.1 میلیون نفر رمز عبور” 123456 “را انتخاب کرده اند و نزدیک به 190،000 نفر” رمز عبور “را انتخاب کرده اند. اگر مردم از این تنظیمات برای LinkedIn استفاده می کنند، پس احتمال اینکه آنها یک رمز عبور مشابه را در سایت های حساس تر مانند حساب های بانکی، که ممکن است برای مجرمان سایبری جالب باشد، اتخاذ می کنند، وجود دارد.

والشو توصیه می کند که افراد مسئول اطلاعات شخصی خود باشند. او گفت: “مجرمان سایبر تلاش زیادی برای دسترسی به اطلاعات شما برای سود تجاری با بی عدالتی انجام می دهند. با اتخاذ بهترین شیوه و سرمایه گذاری در امنیت شخصی، اعتبار حیاتی شما رمزگذاری خواهد شد، به این معنی که اگر یک هک اتفاق بیفتد، بنابراین شما به طور خودکار داده های سرقت شده تخریب می شوند. خطرات وب تاریک را نادیده نگیرید.”

مترجم : مهدی کولیوند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!