0

کلاهبرداری دو میلیاردی، عاقبت ورود به اینترنت بانک جعلی

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی, کلاهبرداری رایانه ای

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت شخصی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد بیش از 480 میلیون ریال بصورت غیرمجاز در چند مرحله از حساب بانکی ایشان برداشت شده است،در همین خصوص پرونده اولیه تشکیل شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجوی واژه اینترنت بانک در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک مورد نظر خود را جستجو کردم و وارد اولین سایتی که مشاهده کردم شدم،هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز در چند مرحله به مبلغ مجموعا 480 میلیون ریال از حساب شدم.

وی افزود: بلافاصله پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و تحقیقات پرونده آغاز شد و کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی متقاضیان می کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از محرز شدن هویت مجرم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع،پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرهای حومه تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: این شیاد سایبری پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و روبه رو شدن با مدارک و مستندات انکارناپذیر پلیس لب به اعتراف گشود و اظهار داشت یک سایت جعلی شبیه اینترنت بانک طراحی کردم و با این روش از بیش از 11 نفر از شهروندان با ارزش ریالی بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری کردم که توسط پلیس دستگیر شدم

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: جهت ورود به اینترنت بانک خود حتی المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری نمایند و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا ننمایید.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکایت هک حساب یا کارت بانکی,شکواییه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!