0

فروشگاه های اینترنتی غیرمجاز مکانی برای سوء استفاده از کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس  خبر داد : با تلاش ماموران پلیس فتای فارس فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش اجناس ممنوعه و غیرمجاز می نمود شناسایی شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس در رصد و گشت زنی های خود در فضای مجازی به یک فرشگاه مجازی مشکوک می شوند که با بررسی های تکمیلی مشخص می شود این فروشگاه مجازی در گوشه ای از سایت خود اقدام به تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه به صورت نامحسوس و نیمه پنهان می کند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا، کارشناسان اقدامات خود را جهت شناسایی مدیر فروشگاه آغاز کردند که در ادامه موفق به شناسایی متهم شدند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان قبل از خرید از سایت های اینترنتی ابتدا می بایست به معتبر بودن فروشگاه اطمینان پیدا کنند، افزود : تمامی فروشگاه های اینترنی که قصد فعالیت اقتصادی در این حوزه را دارند می بایست از نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد برخوردار باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کاربران با کلیک کردن بر روی این نماد که گوشه ای از فروشگاه اینترنتی مجاز و معتبر ممهور شده است می توانند به اطلاعاتی از قبیل مشخصات مدیر سایت،آدرس،ایمیل،تلفن،فکس،تاریخ و مهلت اعتبار فروشگاه و … دسترسی یابند.

سرهنگ حسینی با اشاره به این که فروشگاه های که اقدام به ارائه اجناس ممنوعه می نمایند امکان کلاهبرداری به مراتب بیشتر است، به شهروندان هشدار داد” از این مراکز خرید اینترنتی خرید نکرده و در صورت مواجه شدن با این فروشگاه ها می توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا ارسال کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!