0

کلاهبرداری 100 میلیونی فروشنده قلابی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: فروشنده قلابی که در فضای مجازی 100 میلیون ریال از یک شهروند کرمانی کلاهبرداری کرده بود با تلاش کاراگاهان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:در پی مراجعه فردی مبنی بر کلاهبرداری100 میلیون ریالی از وی در فضای مجازی پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده افزود: شاکی با مشاهده تبلیغات فروش ماشین‌های تریلر و کامیون در یک سایت اینترنتی با توجه به شرایط مناسب و قیمت ارزان آن ترغیب به ثبت نام برای خرید می‌شود.

اسماعیلی ادامه‌داد: در پی این ماجرا شاکی با فروشنده تماس گرفته و فروشنده قلابی نیز برای پیش پرداخت مبلغ 100 میلیون را از طعمه ‌خود درخواست می‌کند و شاکی نیز مبلغ را به حساب وی واریز می‌کند.

وی اظهارکرد: بعد از گذشت مدتی شاکی چندین مرتبه برای پیگیری ادامه ‌روند خرید ماشین با فروشنده قلابی تماس می‌گیرد اما موفق به برقراری ارتباط دوباره با وی نمی‌شود و به وقوع کلاهبرداری پی می‌برد.

سرهنگ اسماعیلی گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امکانات فنی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند که متهم با توجه به مستندات موجود راهی جز اعتراف در مقابل خود ندید.

رئیس پلیس در پایان توصیه کرد: هیچ‌گاه به فروشندگانی که در فضای مجازی قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از نرخ‌های واقعی کالاها را تبلیغ می کنند، اعتماد نکنید و حتما دقت داشته باشید که مبلغ در خواستی را پس از رویت کالا و بر اساس قراردادهای قانونی پرداخت کنید و هرگز بلافاصله وجه را به حساب فروشنده واریز نکنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!