0

ارسال کامنت های توهین آمیز در فضای مجازی جرم است

دسته بندی ها : تهدید و توهین در اینترنت 9 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 382 بازدید

به گفته رئیس پلیس فتا استان خوزستان توهین و هتک حیثیت در فضای مجازی جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد لذا کاربران می‌بایست به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد: در پی شکایت شخصی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز برای وی نموده است، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در پی این شکایت و پس از انجام تحقیقات میدانی و جمع‌آوری مدارک و مستندات در خصوص پرونده فردی که مرتکب این عمل شده بود شناسایی و طبق دستور مقام محترم قضایی مبنی بر احضار وی به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: پس از اقدامات صورت گرفته توسط افسران این پلیس، متهم با توجه به ارائه مستندات به بزه انتسابی اعتراف نمود و انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی از طریق ارسال پیام‌های توهین آمیز عنوان نموده است.

ز ضمن اینکه ارسال چنین مواردی در شبکه های اجتماعی جرم می‌باشد، گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که انتشار و یا به اشتراک‌گذاری کامنت‌هایی که به کاربران توهین و یا فحاشی می‌کنند جرم است و این امر برای آنها تبعات قانونی در پی‌دارد و همچنین مطابق ماده 700 قانون تعزیرات، هر فردی با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی شخصی را هجو کند یا هجویه را منتشر کند، به حبس از یک تا 6 ماه محکوم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مطالبی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا به اشتراک گذاشته می‌شود بازتاب وسیع‌تری نسبت به فضای حقیقی دارد، تاکید کرد: از این رو کاربران در انتشار و یا به اشتراک گذاری مطالب باید دقت بیشتری داشته باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 11 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!