0

اخاذی سایبری با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

فردی شیاد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از کاربران شبکه های اجتماعی قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه های اجتماعی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی وارد عمل شدند.

سرهنگ “جواد جهانشیری” افزود: متهم که مردی 22 ساله است در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده به جرم خود اعتراف و اظهار داشت توسط گوشی مادرم در گروهی با عنوان خرید خانگی عضویت داشت با ترفندی مبنی بر ارسال شارژ رایگان مدیر گروه را فریب داده و توانستم نسخه ای از شبکه اجتماعی وی را بر روی گوشی خود نصب و با برداشت اطلاعات و تصاویر خصوصی شاکی که در این گروه عضو بوده با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی از وی قصد اخاذی داشتم که شناسایی و دستگیر شدم.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی به شهروندان توصیه کرد از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی های تلفن همراه و رایانه خودداری کرده و به هیچ عنوان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره از کدهای امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی های خود استفاده کنید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 + سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!