0

یک سوم پرونده های قضایی مربوط به توهین، تهدید، مزاحمت و افترا است

دسته بندی ها : قوه قضاییه 17 بهمن 1398 کارشناس سایبرلا 468 بازدید
قاضی دادگستری, قوه قضاییه, دادسرا, دادگاه, دادیار, بازپرس, دادرس

 معاون اول دادستان تهران گفت: چهار اتهام توهین، تهدید، مزاحمت و افترا موضوع یک سوم‌ پرونده‌ های قضایی را تشکیل می‌دهد.

رضا نجفی روز چهارشنبه در آیین افتتاح همزمان شعب ویژه صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در دادسرای ناحیه ۲، افزود: هدف اصلی از تشکیل شورای حل اختلاف کاهش بار دستگاه قضا است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شوراهای حل اختلاف فقط مختص کشور ما نیست و مسئله صلح و سازش از بدو خلقت بشر وجود داشته و مورد تأکید ادیان الهی نیز از جمله دین مبین اسلام قرار گرفت.

نجفی اظهارداشت: یکی از روش‌ها برای کاهش پرونده های قضایی به دادسراها و محاکم گسترش هرچه بیشتر صلح با هدف حل اختلاف بین اصحاب دعوا است.

وی با اشاره به حد و تراکم بالای پرونده‌ها در شعب دادسراها گفت: باید سعی کنیم شرایطی به وجود بیاوریم تا حرف مردم را بشنویم اما در شرایطی که یک قاضی روزانه ۱۰ تا ۱۷ پرونده رسیدگی می‌کند چنین کاری دشوار است.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: وقتی نتوانیم سخنان مردم را بشنویم، مراجعه کنندگان فکر می‌کنند تبانی در کار است در حالی که ازدحام پرونده‌ها و شلوغ شدن سر قضات باعث می‌شود نتوانند آنطور که باید پای صحبت‌های مردم بنشینند.

نجفی اظهارداشت: باید از مواضع تهمت بگریزیم و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف کاهش ورودی پرونده‌ها از طریق شعب صلح و سازش است.

وی افزود: در دادسرای عمومی و انقلاب تهران فقط در آذرماه سال جاری ۳۸ هزار و ۲۸ پرونده به شعب مختلف دادسرای تهران وارد شده که از این تعداد حدود ۴ هزار و ۴۶۴ پرونده به شوراهای حل اختلاف رفته و این میزان بسیار اندک است.

معاون اول دادستان تهران اضافه کرد: بسیاری از پرونده ها با مقداری مذاکره با اصحاب دعوا قابل حل است.

منبع: ایرنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!