0

پرداخت‌های دروغین با نصب اپلیکیشن های جعلی

دسته بندی ها : فضای مجازی 11 دی 1397 مدیر سایبرلا 430 بازدید

سرپرست پلیس فتا گیلان با اشاره به افزایش پرونده‌های کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن های جعلی پرداخت به شهروندان هشدار داد: هنگام فروش کالا خود در سایت‌ها و اپلیکیشن های فروش لوازم دسته دوم از پرداخت وجه به حساب خود اطمینان پیدا کرده و بعد کالا را تحویل دهند.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد ایرج پورمستمند سرپرست پلیس فتا استان گیلان گفت: امروزه مجرمان فضای مجازی با ترفندها و شگردهای مختلف دست به اعمال مجرمانه خود در فضای مجازی زده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان باید هنگام معامله در سایت‌های فروش لوازم دسته دوم مراقب باشند،افزود: اکثر کلاهبرداران معمولاً افرادی خوش‌برخورد و چرب‌زبان هستند و از این طریق تلاش می کنند طعمه های خود را به دام بیندازند.

سرپرست پلیس فتا گیلان اظهار داشت: فعالیت و استفاده از این اپلیکیشن های جعلی پرداخت با جعل اسناد هویتی و بانکی هیچ تفاوتی ندارد، چراکه با استفاده از این دسته از اپلیکیشن‌های جعلی انجام کلاهبرداری ها امکان‌پذیر است.

سرگرد پورمستمند در ادامه هشدار داد: شهروندان سیستم پیامکی بانک خود را فعال نمایند و در هنگام دریافت پیامک واریز پول به‌حساب، سر شماره پیامک را با سر شماره بانک خود تطبیق دهند و تا صد درصد مطمئن نشده اید که پول به حساب شما واریز شده است، معامله را به اتمام نرسانید، زیرا کلاهبرداران این چنینی در کارخود بسیار ماهر هستند و با چرب زبانی و جلب اعتماد به سادگی شما را فریب می دهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 + یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!