0

صفحات منتسب به افراد معروف و محبوب در شبکه های اجتماعی قابل اعتماد نیستند

دسته بندی ها : فضای مجازی 16 مهر 1394 مدیر سایبرلا 896 بازدید
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در جمع دانش آموزان دبیرستان اسماء الهدی شهرستان شهریار از دانش آموزان خواست به صفحاتی که با هویت افراد محبوب و معروف ایجا می شود اعتماد نکنند.

سرهنگ “اصغر باقریان” گفت: بزهکاران سایبری که قصد فریب و اغفال طعمه خود را دارند از هر ابزاری برای برقرای ارتباط با کاربران وجلب اعتماد آنها استفاده می کنند.

“باقریان” افزود: در این میان استفاده از عناوین افراد محبوب جامعه از جمله بازیگران، خواننده ها، افراد مسئول محلی و مانند آنها یکی از رایج ترین نوع فریب کاربران فضای مجازی است.

وی ادامه داد: بزهکاران با ساخت این صفحات، کاربران را فریب داده و پس از برقراری ارتباط و جلب اعتماد آنها، اقدام به سوء استفاده از قربانیان خود می کنند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: سوء استفاده دیگر این شیادان هتک حرمت افراد محبوب است، به گونه ای که با ساخت صفحاتی جعلی به اسم آنها و انتشار مطالب نا مربوط، سعی در بد نام ساختن این افراد می کنند.

این مقام انتظامی در پایان از دانش آموزان خواست به هویت افراد در فضای مجازی به هیچ عنوان اعتماد نکرده و از برقرار ارتباط غیر معقول با افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!