0

چگونه در مقابل هکرها از سرقت اطلاعات جلوگیری کنیم؟

دسته بندی ها : فضای مجازی 5 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 399 بازدید

1. کدگذاری اطلاعات شخصی: رمزگذاری کل فضای هارد بهترین و ایمن‌ترین روش است، در این روش تمامی فایل‌ها و پوشه‌های موجود در هارددیسک شما کدگذاری می‌شود.

2. ذخیره نکردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور در سایت‌ها: برای اینکه کاربران بتوانند در اینترنت جست و جوی سریعی داشته باشند در برخی از سایت ها اطلاعات نام کاربری و رمز عبور  خود را ذخیره می‌کنند که این کار می‌تواند امنیت شما را در مقابل سرقت اطلاعات پائین بیاورد و بهتر است که این قابلیت را در مرورگر خود غیر فعال کنیم. و از مسیر زیر در مرورگر فایر فاکس این کار را انجام می‌دهیم:

الف: ابتدا مرورگر فایرفاکس را باز نموده و منوی TOOLS-OPTION  را انتخاب می‌کنیم:

ب: سپس روی دکمه Save logind…  کلیک کرده و از لیست موجود گزینه ها را انتخاب و روی  Remove all کلیک کرده تا تمامی یوزر و پسورد ذخیره شده  پاک شوند.

3. از آنتی ویروس به روز در سیستم خود استفاده کنید: هزینه خرید یک آنتی ویروس معتبر مبلغ بسیار ناچیزی است و می‌تواند تا حد زیادی اطلاعات مالی و شخصی شمارا در مقابل تهدیدات مصون نگاه دارد. در اینترنت هزاران سایت وجود دارد که با نصب بدافزار به دنبال سرقت اطلاعات شما هستند.

4. استفاده از وای‌فای ایمن: اگر از شبکه‌های وای‌فای رایگان مانند: فرودگاه، کافی شاپ و .. استفاده می‌کنید هرگز به سایت‌های بانکی و حساب کاربری ایمیل خود وارد نشوید و وای فای منزل و محل کار خود را هم با تکنولوژی  WPA2 رمز گذاری کنید تا رمز آن قابل هک‌کردن نباشد.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!