0

هشدار عضو کمیسیون تنظیم مقررات؛ بازگشت وضعیت خدمات مخابراتی به ۱۵ سال قبل

دسته بندی ها : فضای مجازی 4 آبان 1394 مدیر سایبرلا 800 بازدید
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، وضعیت مخابرات کشور را از نظر توسعه و کیفیت خدمات، بازگشت به ۱۵ سال قبل عنوان کرد و در مورد عدم سرمایه گذاری در شبکه مخابراتی کشور هشدار داد.
سید احمد معتمدی در گفتگو با مهر، با تشریح برنامه مدنظر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای موضوع تغییر تعرفه های مخابراتی که محل اختلاف نظر وزارت ارتباطات و مخابرات است اظهار داشت: مناسب بودن قیمت یک اصل کلی است و کم یا زیاد بودن آن به طور قطع، به سرویس دهنده و مصرف کننده لطمه می زند.
کاهش کیفیت خدمات مخابراتی به دلیل عدم سرمایه گذاری
وی با تاکید براینکه قیمت تلفن ثابت باید مناسب باشد، افزود: ۱۳ سال است که نرخ مکالمات تلفن ثابت افزایش نداشته و ثابت مانده است که باید در این زمینه فکری اساسی کرد.
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بنده هم به عنوان یک مصرف کننده دوست دارم تمامی خدمات در کشور رایگان باشد افزود: اما نباید این ثبات نرخ ها به ضرر سرویس دهنده باشد. هم اکنون عدم تغییر قیمت تلفن ثابت، باعث عدم سرمایه گذاری و کاهش کیفیت خدمات مخابراتی شده است.
وی گفت: وضعیت خدمات مخابراتی به ۱۵ سال قبل برگشته است. شرکت مخابرات از نظر توسعه، کیفیت خدمات و به روز رسانی شبکه، با مشکل مواجه شده و حدود ۲۹ شرکت استانی مخابرات زیان ده هستندکه این موضوع به این بخش لطمه می زند.
اعضای کمیسیون تنظیم مقررات قبول دارند که تعرفه تلفن ثابت پایین است
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به نظر اعضای این کمیسیون برای حل مشکل فعلی مخابرات گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که ریاست آن را وزیر ارتباطات برعهده دارد بر روی اصل موضوع که تعرفه تلفن ثابت پایین است، اختلاف نظری وجود ندارد.
وی ادامه داد: اما مشکلاتی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت مخابرات ایران وجود دارد که وزارت ارتباطات معتقد است تمامی این مشکلات باید به صورت یکجا حل شود.
عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات با تاکید براینکه در این میان هر دو طرف تا حدودی حق دارند، افزود: بررسی مشکلات موجود میان مخابرات و دولت باید شتاب بیشتری گیرد، چرا که این موضوع لطمه بسیاری به بخش ارتباطات کشور وارد می کند.
محاسبه هزینه ۱۵ درصدی برای اجرای هم کدی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت هشتم، با اشاره به بررسی موضوع یکسان سازی کدهای مخابراتی که طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات سال گذشته اجرا شد و با کاهش درآمد مخابرات همراه بود گفت: آن زمان محاسبه شده بود که طرح هم کدسازی مخابراتی حداقل ۱۵ درصد هزینه اضافی به مخابرات تحمیل می کند که این موضوع باید در تورم و تعرفه های مخابراتی دیده می شد.
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: اما وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که همه اینها باید در قالب یک پکیج که هم منافع مردم و هم منافع حاکمیت و مخابرات در آن باشد دیده شود.
اختلاف نظر مخابرات و دولت با یک مصوبه حل نمی شود
معتمدی گفت: اختلاف نظر میان مخابرات و وزارت ارتباطات باید به صورت تفاهمی جلو برود و تنها با یک مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حل نخواهد شد.
مشاور وزیر ارتباطات، با اشاره به مشکلات ناشی از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران گفت: انحصاری که به دلیل خصوصی سازی مخابرات، به وجود آمده است باعث وجود این مشکلات شده است و مقصر آن دولت و یا مخابرات نیستند.
وی تصریح کرد: به دلیل اشتباه صورت گرفته در مدل خصوصی شدن مخابرات، هم اکنون زیرساخت مخابراتی شهرها در اختیار شرکت مخابرات ایران است و هرگونه خدماتی باید از طریق این شرکت به سایر شرکتها ارائه شود و این انحصار است.
سوء تفاهم ها باید حل شود
وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمانی که قصد واگذاری مخابرات اعلام شد طی ۶ صفحه نامه، استدلال خود را در مورد این نحوه واگذاری مخابرات به مسئولان وقت اعلام کرده و تاکید کردم که واگذاری مخابرات به این شکل، در آینده مشکل ساز خواهد شد و هم اکنون نیز آثار آن دیده می شود.
معتمدی با بیان اینکه در اختلاف نظر میان مخابرات و وزارت ارتباطات بر روی دو موضوع نحوه مدیریت مخابرات و تعرفه ها بحث است گفت: هر دو طرف پیشنهاداتی را در این زمینه ها در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح کرده اند اما به نظر می رسد قبل از بررسی این پیشنهادات، باید زمینه تفاهم فراهم شود، چرا که سوء تفاهم میان دو طرف زیاد است که باید حل شود.
وی گفت: خوشبختانه موضوع در حال حل شدن است.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!