0

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادربزرگ

دسته بندی ها : فضای مجازی 30 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 381 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی از برداشت‌های غیر مجاز بانکی توسط دوستان، آشنایان و بستگان نزدیک صورت می‌گیرد به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی خود را به همراه رمز در اختیار کسی نگذارید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ تصریح کرد: شهروندان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که بعضی مواقع منشاء آسیب‌ها و تهدیدات فضای سایبر نزدیکان خود افراد می‌باشند، به همین دلیل نباید هیچگونه اطلاعات شخصی و مهم خود را مثل رمز‌های عبور بانکی، اطلاعات مهم و شخصی، تصاویر خصوصی و… را در اختیار دوستان و آشنایان قرار داد.

وی با بیان اینکه پیرزنی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد در مجموع مبلغ 18 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده است، افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: سرانجام طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص گردید نوه 27 ساله با سوء استفاده از اعتماد مادربزرگ خود و بدون اطلاع وی اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه، خریدهای اینترنتی، شارژ سیم کارت و بسته اینترنتی نموده است.

سرهنگ صالحی افزود: اینکه پلیس فتا تاکید بر حفظ اطلاعات بانکی افراد دارد به این معناست که اطلاعات بانکی خود را حتی در دسترس نزدیک‌ترین افراد خود نیز قرار ندهید. چرا که بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز از طریق دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد. مضاف بر آن‌که این امر می‌تواند به راحتی فرزندان‌ شما را در دام مجرمان سایبری قرار دهد.

وی تاکید کرد: در صورت واگذاری کارت بانکی به همراه آن به هر شخصی در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم بانکی خود کنید و حتما سیستم پیامکی بانکی خود را فعال نمائید تا در اولین فرصت از هر گونه واریز و برداشت به حساب بانکی خود مطلع شوید، تا در صورت برداشت غیرمجاز، سریع آگاه شده و بتوان نسبت به مسدودسازی حساب بانکی اقدام کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!