0

کلاهبردار میلیاردى “شما برنده شده‌اید” در دستان پلیس گرفتار شد

دسته بندی ها : کلاهبرداری برنده شدن در قرعه کشی 29 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 360 بازدید

فرمانده انتظامى استان خراسان رضوى از شناسایى و دستگیرى عامل کلاهبردارى میلیاردى توسط پلیس فتا استان خراسان رضوى خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سردار قادر کریمى با بیان این‌که طى مراجعه چندین تن از شکات به همراه مرجوعه قضایى با عنوان برداشت غیر مجاز از حساب شاکیان، رسیدگى به پرونده این افراد در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت، اظهار کرد: در تمامى پرونده‌هاى متشکله در پلیس فتا رد پایى از اغواى شهروندان با شگرد “شما برنده شده‌اید” وجود داشت و در یکى از سنگین‌ترین پرونده‌هایى که نوروز امسال در پلیس فتا شکل گرفت شاکى آن بازنشسته یکى از ادارات بود که ماحصل زندگى خود به علاوه پول چند تن از خویشاوندانش جمعا به مبلغ 180میلیون تومان را از دست داده بود.

این مقام عالی انتظامی افزود: شاکى موصوف مانند دیگر شکات از طریق ارتباط تلفنى که فرد کلاهبردار به عنوان مجرى رادیو جوان با وى برقرار مى‌نماید، فریب خورده و تصور مى‌کند در برنامه زنده‌اى که در حال پخش از رادیو بوده، به عنوان مشترى خوش حساب برنده شده است. در ادامه مجرى برنامه برای جلب اعتماد شاکی از وى مى‌خواهد به صورت زنده پیام تلفنى را به شنوندگان رادیو جوان بدهد و سپس براى دریافت جایزه؛ از شاکی می‌خواهد خود را به همراه دو عدد کارت بانکى به اولین خودپرداز رسانده و جایزه‌اش را دریافت نماید و با همین وعده شاکى را به نزد دستگاه خود‌پرداز کشانده و شاکی پشت دستگاه خودپرداز با هدایت فرد کلاهبردار تمامى مراحلى را که به وى مى‌گوید انجام داده و متاسفانه کل موجودى حسابش را از دست مى‌دهد.

سردار قادر کریمى ادامه داد: البته این سرنوشت بسیارى از کسانى بود که نه تنها در استان خراسان رضوى بلکه در تمام کشور فریب این شگرد را خورده و پاى دستگاه خودپرداز رفته و پس از کلاهبردارى صورت گرفته به عنوان شاکى به پلیس فتا استان و شهرستان خود مراجعه نموده بودند.

وى گفت: با توجه به اظهارات شاکیان و انجام تحقیقات و اقدامات فنى توسط کارشناسان پلیس فتا با وجودى که متهم سعى بر پنهان ماندن رد پاى خود را داشته لیکن با تلاش تیم عملیات ویژه پلیس فتا در این پرونده یک زن و دو مرد شناسایى و دستگیر شدند.

سردار کریمى افزود: دو تن از متهمین دستگیر شده (یک مرد و یک زن) بخشى از پازل گمشده این سرقت حساب شده بودند که توسط متهم اصلى فریب خورده و در نقشه شومش گرفتار شده بودند. متهم اول زنى بود که در منزل پدر متهم اصلی کارگرى مى‌کرده و براى دریافت وام به توصیه متهم ردیف اول تعدادى حساب در بانک‌هاى متفاوت باز کرده و کلیه مدارک از جمله شماره حساب، ‌کارت عابر و رمز کارت عابربانک را به متهم اصلى داده است و متهم اصلى نیز براى پول‌شویى و کلاهبردارى‌هاى رایانه‌اى از حساب وى استفاده نموده است.

وى ادامه داد: متهم ردیف بعدى هم که از حساب وى براى برداشت غیر مجاز و رد گم کنى سوء استفاده شده بود هم به همین ترتیب فریب کلاهبردار را خورده و ناخواسته در جرم وى شریک شده بود.

سردار کریمى افزود: اما متهم اصلى که مردى 36 ساله بود به جرم سنگینى در حبس بسر مى‌برد پس از هماهنگى لازم به مکان پلیس فتا منتقل شد و با اذعان به جرم خود به برقرارى تلفن و تقلید صداى مجرى رادیو جوان از داخل زندان اعتراف کرد و سه متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قضایى به دادسرا اعزام شدند.

سردار کریمى تصریح کرد: این پرونده تا اطلاع ثانوى باز بوده و پس از تحقیقات کافى پیرامون این کلاهبردارى، تعداد شکات و میزان دقیق کلاهبردارى اطلاع‌رسانى خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!