0

کلاهبرداری اینترنتی با پیامک های قرعه کشی

دسته بندی ها : کلاهبرداری برنده شدن در قرعه کشی 19 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 989 بازدید

رئیس پلیس فتا کردستان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی با 500 میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

پلیس فتا : سرهنگ “فرامرز شاکری” بیان داشت : در پی شکایت تعدادی از شهروندان کردستانی مبنی بر کلاهبرداری و برداشت از حساب های بانکی آنها  و ارجاع پرونده ها از طریق قاضی ویژه رسیدگی  به جرایم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد : براساس تحقیقات و بررسی های به عمل آمده متهم با ارسال پیامک با عنوان برنده شدن در طرح هزاران لبخند همراه اول برای مشترکین اپراتور مربوطه و همچنین به این روش که به نمایندگی از ارگان های دولتی و خصوصی با رستوران ها تماس و به بهانه عقد قرارداد جهت تهیه و تامین غذا برای 200 الی300 نفر برای ،اعتماد آنها را جلب و اطلاعات حساب بانکی آن ها را اخذ و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب های بانکی آن ها نموده است.
سرهنگ شاکری افزود : با شناسایی متهم ، مأموران پلیس فتا به محل اختفاء متهم در یکی از استان های مرکزی کشور اعزام و وی را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد : این متهم در کل کشور دارای 111 نفر شاکی و در استان کردستان 19 شاکی دارد.
رئیس پلیس فتا انتظامی استان کردستان گفت : همچنین تعداد 46 قطعه سیم کارت و 3 دستگاه گوشی تلفن همراه که متهم با استفاده از آن ها اقدام به کلاهبرداری می کرد از متهم کشف و ضبط شد.

سرهنگ شاکری با اشاره به اعتراف متهم به 500 میلیون ریال کلاهبرداری  ، اظهار داشت : متهم در اجرای دستور مقام قضایی جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس فتا قرار دارد.
وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد : مشترکین اپراتورها و شهروندان در صورت تماس تلفنی و یا دریافت پیامک تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها و یا به بهانه عقد قرار داد تا حصول اطمینان و شناسایی فرد تماس گیرنده ، از ارایه هرگونه اطلاعات شخصی به افراد غیر خودداری و در صورت مواجه شدن به چنین موضوعاتی بلافاصله از طریق شماره های 2185915 و یا 110 تماس حاصل نمایند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 13 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!