0

کلاهبرداری از شهروندان به نام آذری جهرمی

دسته بندی ها : کلاهبرداری برنده شدن در قرعه کشی 6 اسفند 1399 کارشناس سایبرلا 294 بازدید
کلاهبرداری مالی, فریب و اغفال و کلاهبرداری

در اسفند 98 خبری مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از شهروندان به نام آذری جهرمی بر روی صفحه ی سایت ها قرار گرفت.

در 24 ساعت اخیر چند تن از شهروندان رشت طی تماس با دفتر تحریریه رشت پرس درخصوص کلاهبرداری تلفنی به نام آذری جهرمی خبر دادند.

این کلاهبرداران امسال نیز در آستانه شب عید با شیوه ی جدیدی از کلاهبرداری و با در دست داشتن نام و نام خانوادگی و کد ملی  افراد با انان تماس گرفته  و زیر سایه روابط عمومی صدا و سیمای تهران طعمه را یکی از برندگان قرعه کشی صورت گرفته توسط آذرجهرمی به نیت چهارده معصوم(ع) اعلام می کنند.

در ادامه به شهروند یادشده برای کسب اعتماد بیشتر  برای حضور در پخش زنده رادیویی دعوت بعمل  آورده و اعلام می کنند که به دلیل شیوع کرونا از اعزام افراد به عتبات عالیات  معذور بوده و برای دریافت جایزه باید سه شماره کارت از خود را اعلام نمایند تا مبلغ جایزه به عبارتی کمک هزینه 9 میلیونی به حسابشان واریز شود و در همان لحظه با ورود به پیام رسان بله با استفاده از کد ملی و اطلاعات هویتی اقدام به انتقال غیر مجاز وجوه به صورت اینترنتی می کنند.

شخص تماس گیرنده با لحنی جذاب و محکم برای اینکه طعمه خود را تحت تاثیر قرار دهند و قدرت تفکر او را از کار بیندازند و با بیان اینکه وقت زیادی ندارند، او را تهدید می کنند که در صورت اجرا نکردن دستورات آنها و تعلل در تصمیم گیری، شانس خود را از دست داده و جایزه به فرد بعدی تعلق خواهد گرفت.

حال اینکه شهروندان ما باید بدانند که  صدا و سیما در هیچ برنامه رادیو یا تلویزیونی از برندگان در برنامه های مختلف، عنوان کردن مبلغ موجودی حساب شخصی آن ها را  درخواست نمی کند و  برای دریافت هدیه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز(ای‌تی‌ام) و ارائه رمز و اطلاعات حساب و کارت نیست و این فقط شگرد کلاهبرداران برای خالی کردن حساب‌های آنها است در نهایت شهروندان به تماس‌های مشکوک یا همه تماس‌هایی که اعلام می‌کنند در فلان مسابقه‌ برنده شده‌اید، اعتنا نکنند.

منبع: رشت پرس

نمونه شکواییه کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز (عابربانک - ATM) به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!