0

انهدام باند یازده نفره کلاهبرداران تلفنی در پایتخت

نمونه شکواییه کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز (عابربانک - ATM) به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از انهدام باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی موسوم به رادیو جوان در پایتخت خبر داد و گفت تمامی اعضای باند طی عملیات های مختلفی شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درخصوص این خبراظهار داشت: تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، لذا پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند که شخصی ناشناس با آنها تماس گرفته است و عنوان داشته است شما برنده خوش شانس قرعه کشی شده اید و سپس با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات حساب بانکی شما داریم، تمامی اطلاعات محرمانه افراد را از آنان اخذ کرده است.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از ثبت اظهارات شاکیان پرونده که بیش از 60 نفر بودند و بررسی های همه جانبه و تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرمین این پرونده بصورت یک باند حرفه ای در حال کلاهبرداری به این روش هستند.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: با اقدامات فنی کارآگاهان پلیس فتا تهران بزرگ تعداد هفت نفر از اعضای این باند در وهله اول شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی سایر اعضا که بصورت پنهان و لایه لایه فعالیت می کردند در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: در مراحل بعدی پس از شناسایی 3 نفر دیگر از اعضای اصلی باند تیم عملیاتی پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ وارد عمل شد و این افراد نیز پس از تشریفات قضایی در یکی از استان های همجوار تهران بزرگ دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار داشت: در آخرین مرحله از اقدامات این پرونده نفر اصلی باند که با تحرکات پیچیده قصد گمراه کردن پلیس را داشت توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت شناسایی شد و پس از اقدامات فنی و به دست آمدن محل فعالیت وی، این مجرم اینترنتی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا تهران بزرگ دستگیرگردید و به پلیس فتا منتقل شد.

وی افزود: در نهایت این باند که از هشت نفر مرد و سه نفر زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر استان تهران فعالیت مجرمانه انجام می داد منهدم و تمامی اعضا دستگیر شدند و پس از انتقال به پلیس فتا پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از بیش از 60 نفر به ارزش ریالی حدود بیست میلیارد ریال اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است.

منبع: پلیس فتا

نمونه شکواییه کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز (عابربانک - ATM) به بهانه برنده شدن در قرعه کشی

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    8 − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!