0

کلاهبرداری 10 میلیاردی از شهروندان در داخل زندان

دستگیری, بازداشت مجرم, مجازات زندان, حبس

رئیس پلیسفتا استان البرز گفت: باندی چهار نفره که در داخل زندان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند توسط پلیس فتا شناسائی و دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در تشریح این خبر گفت: چندی پیش تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند و مدعی برداشت غیر مجاز از حسابشان شدند؛ لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان  این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهمان این پرونده ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود لوگو واتساپ خود را به لوگو و نشان صدا و سیما ایران و یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر می دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگوها از درست بودن تماس از سوی روابط عمومی صدا و سیما یا سازمان مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمون حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر فرد دخیل در این پرونده می کردند. در نهایت یکی از متهمان که بیرون از زندان بود با مبالغ سرقتی که به حسابش واریز میشد  اقدام به خرید گوشی و سکه می کرد.

سرهنگ جلیلیان گفت: در نهایت با اقدامات فنی و اطلاعاتی یکی از اعضای این باند کلاهبرداری مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد. در این خصوص تعداد چند دستگاه گوشی هوشمند و چندین کارت بانکی از متهم کشف شد.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: پس از دستگیری متهم  و انتقال او به مقر پلیس فتا بلافاصله بررسی گوشی های کشف شده توسط کارشناسان فنی این پلیس آغازشد و پس از چند ساعت بازجویی از متهم  مشخص شد، سه نفر از اعضای این باند از  زندانیان محکوم در داخل زندان رجایی شهر هستند که با تماس واتساپی اقدام به کلاهبرداری  می کردند که  در ادامه با دستور مقام قضایی  هر سه نفر آنها  نیز بازداشت شدند .

این مقام مسئول تصریح کرد: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز به هموطنان هشدار داد: شهروندان ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبر باشند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!