0

تماس های دروغین برنده شدن در قرعه کشی بانک

دسته بندی ها : کلاهبرداری برنده شدن در قرعه کشی 23 خرداد 1397 مدیر سایبرلا 508 بازدید
رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه متاسفانه کلاهبرداران سایبری هنوز هم با استفاده از شگردهای قدیمی اقدام به فریب کاربران می‌کنند، گفت: یکی از ترفندهای قدیمی و پرکاربرد مجرمان سایبری تماس تلفنی و پیامک‌های دروغین از سوی سازمان‌ها و برنامه‌های تلوزیونی به منظور کلاهبرداری از آنها می‌باشد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در تشریح این خبر گفت: در همین زمینه چندی پیش فرد میانسالی به پلیس فتا استان مراجعه نموده و عنوان داشت فرد ناشناسی با سوء استفاده از اعتماد وی مبلغ هشتصد میلیون ریال از ایشان به سرقت برده است.

وی افزود: شاکی از اظهارات خود بیان داشت چندی پیش فردی تماس گرفته و اظهار داشته است که بنده در قرعه کشی بانک برنده شده‌ام و برای واریز وجه می‌بایست به نزدیک‌ترین دستگاه عابر بانک محل سکونت خود مراجعه کنم.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه گفت: پس از آن قربانی به خیال برنده شدن در قرعه کشی بانک به سرعت به عابربانک مراجعه نموده و طبق راهنمایی‌های فرد کلاهبردار با دستان خود تمامی موجودی حساب خود را به حساب سارق انتقال داده است!

وی تصریح کرد: با تحقیقات اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان خوزستان و استفاده از شیوه و شگردهای کشف جرم نهایتا با دستور مقام محترم قضایی فرد سارق در محل اختفای خود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسنوند در توصیه به هموطنان تاکید کرد: چنانچه شما برنده ‌جایزه‌ایی شدید برنامه و یا سازمان مربوطه از طریق خط ثابت با شما تماس می‌گیرد و از طرفی نیازی به ارائه اطلاعاتی همچون رمز دوم کارت بانکی، cvv2 و تاریخ انتقضای کارت نیست، همچنین چنانچه از شما خواسته شد به پای دستگاه عابربانک رفته و زبان دستگاه را به انگلیسی تغییر دهید به طور حتم این مورد یک کلاهبرداری است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + دوازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!