0

کلاهبرداری پیامکی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی

دسته بندی ها : کلاهبرداری برنده شدن در قرعه کشی 14 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 751 بازدید

فردی که با ارسال پیامک هایی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی از شهروندان به صورت اینترنتی کلاهبرداری می کرد توسط کارآگاهان پلیس فتا اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: سرهنگ “غلامرضا شهریاری”رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت : در پی تماس های مکرر شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی با ارسال پیامک هایی با مضمون “شما در قرعه کشی بزرگ سایت اینترنتی ما برنده شده اید” از آنها کلاهبرداری می کرده موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت .

وی ادامه داد: این فرد به درب منزل افرادی که به پیامک ارسالی جواب می دادند رجوع می کرده و  با اخذ مبلغ 200 الی 250 هزار ریال وجه نقد یک کارت خرید جعلی به ارزش دو میلیون و پانصد هزار ریال به آنان تحویل  می داده است .
سرهنگ شهریاری بیان داشت :کارآگاهان بلافاصله تحقیقات تخصصی خود را در این زمینه آغاز و با پیگیری های بعمل آمده در فضای سایبر  فرد ارسال کننده پیامک ها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود:در بازرسی از منزل متهم تعداد بسیار زیادی کارت های هدیه جعلی کشف شد و با استعلامات انجام شده مشخص شد متهم بدون کسب مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تأسیس شرکت و راه اندازی مرکز ارسال و دریافت اینترنتی پیامک کرده و کلاهبرداری می کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد:

– از پاسخ گویی به پیامک های ناشناس و بخصوص پیامک هایی با مضمون قرعه کشی و برنده شدن جایزه ،جداً خودداری شود.
– از ارسال اطلاعات شخصی به پیامک و ایمیل های ناشناس پرهیز گردد.
– در صورت مواجه با جرم، مراتب را سریعاً به پلیس فتا اعلام تا اقدام قانونی صورت پذیرد

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!