0

قرارداد بهینه‌سازی خطوط 4 و 5 ایرالکو مبادله شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 483 بازدید

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک قرارداد بهینه‌سازی خطوط 4 و 5 ایرالکو بین مسئولان این شرکت و نمایندگان شرکت NFC چین با حضور استاندار مرکزی مبادله شد.

ایسنا: مجید پورعطار مدیرعامل ایرالکو در این جلسه با اشاره به بهینه‌سازی و نوسازی خط 3 احیای ایرالکو افزود: بخش مهمی از نصب و راه اندازی این بخش توسط مهندسان این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به امضای قرارداد نوسازی و بهینه سازی خطوط 4 و 5 ایرالکو با همکاری شرکت NFC چین گفت: با انجام این پروژه کلیه خطوط قدیمی ایرالکو نوسازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: فاینانس این پروژه با طرف چینی است و با بهره 5.5 درصدی به صورت یوزانس در فرصتی یکساله و با تخفیف 5 درصدی نسبت به گذشته انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: ظرف مدت 1.5 سال از زمانی که پیش پرداخت به NFC پرداخت شود کل خطوط باید بهینه و نوسازی شده باشد. در این قرارداد نیز بخش مهمی از اقدامات فنی و مهندسی را مهندسان داخلی به انجام خواهند رساند.

وی افزود: در سال جاری خطوط 4 و 5 در قالب چهار نیم خط برای بهینه سازی و نوسازی به مرور از دور خارج می شوند.

وی اجرای این پروژه را دارای توجیه اقتصادی دانست و افزود: راه حل مسائلی همچون آلایندگی، دعوا نیست، توسعه است که براساس آن هم اشتغال و تولید حفظ می‌شود و هم نگرانی‌ها کاهش می‌یابد.

وی در خصوص انتقال آندسازی به شهرک صنعتی خیرآباد که مصوبه دولت است، افزود: برای این اقدام 150 میلیارد تومان تسهیلات باید به ایرالکو اعطا می‌شد که تاکنون محقق نشده است، ولی پروژه نخوابیده و کار در بخش ایجاد کارگاه‌های کوچکتر که هزینه کمتری دارد، آغاز شده است.

وی تاکید کرد: ساخت کارگاه های تولیدی نیازمند منابع مالی است و اقدامات جهت تامین منابع آغاز شده است. آگهی روزنامه در سطح بین المللی انجام شده هرچند علاقه‌مند هستیم که سرمایه گذاران داخلی و حتی سهامداران نسبت به سرمایه گذاری یا تامین منابع اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در این زمینه حاضر به فروش پروژه با 45 درصد پیشرفت فیزیکی نیز هستیم و تا 10 سال خرید محصول را نیز تضمین می کنیم.

وی خواستار اخذ موافقت تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه در سفر ریاست جمهوری شد و افزود: با توجه به اینکه وارد کننده آند هستیم راه اندازی این پروژه برای ما و کشور دارای توجیه اقتصادی است، این پروژه با افزایش نرخ تورم در حال حاضر نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است.

وی همچنین خواستار وضع تعرفه برای آلومینیوم شد و افزود: اگر برای واردات آلومینیوم تعرفه وضع نشود تا دو ماه آینده قادر به فروش و تامین هزینه های‌مان نخواهیم بود و این شرکت دچار مشکل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دادگاه رای به آلاینده نبودن ایرالکو داده است، خواستار خروج این شرکت از لیست صنایع آلاینده شد و افزود: خواسته دیگر ما بخشش جرایم سال های قبل و قطع پرداخت عوارض آلایندگی است تا با تجمیع این منابع هزینه های مان را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ایرالکو پس از 50 سال فعالیت باید هم آلومینیوم و هم کارخانه آلومینیوم تولید کند، افزود: با کمک دولت قرار است بخش عمده ای از دو پروژه کارخانه تولید آلومینیوم در خراسان شمالی و منطقه ویژه پارسیان توسط ایرالکو انجام شود.

‌به گزارش ایسنا، اخوان رییس شبکه زیست محیطی استان مرکزی نیز در این جلسه با اعلام نارضایتی از عملکرد ایرالکو در خصوص تعهداتش نسبت به مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: غیر از جوسازی رسانه‌ای چیزی از ایرالکو ندیده ایم.

وی با بیان اینکه ایرالکو مدعی توانمندی در ساخت کارخانه است اما هنوز نتوانسته خطوط احیای قدیمی را به صورت کامل نوسازی کند، افزود: این شرکت امروز خواهان خروج از لیست صنایع آلاینده و توقف پرداخت عوارض نیز هست، براین اساس تضمینی برای اجرای تعهدات بعدی توسط این شرکت نیز وجود ندارد.

وی افزود: براساس رای گیری انجام شده بین تشکل های محیط زیستی قرار شده است که پیگیری تعهدات ایرالکو از طریق این کارگروه را متوقف کرده و از مبادی دیگری این مسئله را دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما حل مسئله بود، اما در حال حاضر مجبور به اقدام از طریق دیگری هستیم.

‌به گزارش ایسنا، نماینده شرکت NFC چین نیز در این جلسه اجرای این پروژه را برای ایرالکو مهم دانست و افزود: این پروژه در حوزه مصرف برق و آند به نفع ایرالکو است. این شرکت باید از مرحله خام فروشی عبور کرده و در حوزه راه‌اندازی صنایع پایین دستی نیز فعالیت کند.

وی به همکاری درازمدت این شرکت با ایرالکو اشاره کرد و افزود: این قرارداد، همکاری دو شرکت را توسعه می‌بخشد و مزایای بسیار در این همکاری برای ما وجود دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!