0

تهدیدات سایبری خواستگار سابق عامل برهم زدن آرامش یک خانواده بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 18 بهمن 1396 مدیر سایبرلا 385 بازدید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: با توجه به تذکرات پی در پی کارشناسان پلیس فتا مبنی بر اینکه فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقام جویی نیست ولی متاسفانه کماکان مشاهده می‌شود که برخی از شهروندان این مکان را برای تسویه حساب انتخاب می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ اظهار کرد: با ورود یک فقره پرونده با موضوع مزاحمت اینترنتی و تهدید در فضای مجازی به پلیس فتا کارشناسان این پلیس در گام اول اظهارات شاکیه را مکتوب نمودند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: شاکی اعلام داشت مدتی است که فردی ناشناسی با شماره‌های مختلف مجازی و با شماره‌های خارج از کشور با ارسال پیام در شبکه اجتماعی با بیان اینکه اطلاعات شخصی بسیاری از بنده دارد اقدام به تهدید نموده است. البته قبل از شروع تهدید با ارسال پیام‌های عاشقانه و در نتیجه پس از روبرو شدن با بی‌توجهی بنده اقدام به فحاشی و تهدید اقدام کرده و این امر  موجب سلب آسایش و آرامش روانی خود و  خانواده‌ام گردیده است.

سرهنگ صالحی ادامه داد: ماموران اداره مبارزه با جرایم پلیس فتا با به کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی‌، متهم را در شهر جدید پرند، شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و بیان داشت، دو سال پیش از شاکیه خواستگاری کردم لیکن وی جواب رد به خواستگاری بنده داده و یک‌سال بعد با فرد دیگری ازدواج کرد فلذا با انگیزه انتقام جویی جهت برهم زدن زندگی وی این کار را انجام دادم.

سرهنگ صالحی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه یکی از خصوصیات فضای مجازی گمنامی کاربران می‌باشد، گفت: اما این به آن معنا نیست که کاربران به خود اجازه انجام اعمال مجرمانه دهند، زیرا هیچ عملی در این فضا از چشم تیز بین پلیس فتا پنهان نخواهد ماند.

وی ادامه داد: هرکس در فضای مجازی اقدام به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و … نماید به موجب قانون مجازات جرایم رایانه ای به حبس از نود و یک روزتا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.

سرهنگ صالحی در توصیه به شهروندان گفت: یادمان باشد فضای مجازی بستری برای فعالیت‌های ارزشمند و قانونی است و هر گونه قانون شکنی در این فضا تبعات قانونی خود را دارد و کاربر باید در برابر قانون پاسخگوی رفتار سایبری خود باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − سیزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!