0

برخورد با عاملان قراردادهای سفید امضاء

دسته بندی ها : فضای مجازی 1 آبان 1394 مدیر سایبرلا 498 بازدید

مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قراردادهای سفید امضا ممنوع است و با کارفرمایان متخلف از این امر در سطح کشور برخورد می شود.

مهناز آقامحمدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه سالمندان نرگس شهرستان خرمدره در گفت و گو با خبرنگاران افزود: قراردادهای سفید امضا قراردادهایی هستند که غیرقانونی از سوی بعضی کارفرماها در اختیار کارگران قرار داده می شود و در هنگام استخدام کارگران را ملزم و اجبار به اجرا و امضای این نوع قراردادها می کنند.
وی گفت: قراردادهای سفید امضا از سوی معاونت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته نیست، ممنوع بوده و این موضوع به تمامی کارفرمایان سراسر کشور اعلام شده است.
مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران در صورت بروز چنین وضعیتی می توانند برای رفع مشکل خود در این بخش به روابط کار ادارات کار مراجعه کنند.
وی ادامه داد: آنها در این چارچوب می توانند دادخواست و شکایت خود را اعلام کنند که از طرف کارشناسان ذیربط موارد تحت پیگیری قرار گرفته و به صدور رای منجر و حتی متخلفین به مراجع قضایی معرفی می شوند.
آقامحمدی در خصوص ایجاد برخی مشکلات برای زنان در محل کار از سوی کارفرمایان نیز گفت: خیرا دستورالعملی در این بخش صادر شده و بر این اساس با کارفرمایانی که بانوانی را که باردار بوده و یا بعد از زایمان دوباره به محل کار باز می گردند اخراج می کنند، به شدت برخورد می شود.
وی افزود: طی دو سال گذشته زنانی که از سوی کارفرمایان اخراج شده اند با موارد برخورد و حتی به صدور رای و بازگشت به کار نیز منجر شده است.
مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مشاغل سخت و زیان آور نیز گفت: این معاونت مدلی را در این بخش طراحی کرده که در صورت اجرایی شدن آن درصدد هستیم تمامی مشاغل در این حوزه بازتعریف و بسیاری از مشکلات این بخش رفع می شود.
وی افزود: زنان بر اساس قانون کار نمی توانند وارد مشاغل سخت و زیان آور شوند چون با شرایط جسمی آنها مطابقت ندارد و در مدل طراحی شده این موارد نیز بررسی می شود. مرکز شهرستان 65 هزار نفری خرمدره در فاصله 75 کیلومتری جنوب زنجان واقع است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!