0

قرارداد احداث خط آهن برقی مشهد و شهر جدید گلبهار به امضا رسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 7 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 479 بازدید

قرارداد احداث خط آهن برقی حومه ای بین مشهد و شهر جدید گلبهار با شرکت چینی نورینکو در تهران به امضا رسید.

ایرنا: محسن نریمان معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم امضای این قرار داد گفت : احداث قطارهای حومه ای برای شهرهای جدید از اولویت های مهم این شرکت محسوب می شود تا ساکنان شهرهای جدید بتوانند به وسیله قطارهای حومه ای به شهرهای مادر متصل شوند.

وی افزود : احداث قطارهای حومه ای برای شهرهای جدید می تواند رفت و آمد ساکنان آنها را به شهرهای مادر تسهیل کند. وی پیرامون امضای قرارداد احداث خط آهن برقی بین شهر جدید گلبهار و مشهد اظهارداشت : 15 درصد از اعتبارات احداث این خط آهن از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تامین می شود و بقیه با استفاده از تامین مالی (فاینانس ) شرکت چینی مزبور تامین خواهد شد تا این پروژه در مدت چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

نریمان بر اتصال ریلی شهرهای جدید به شهرهای مادر تاکید کرد و گفت : شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان در استان اصفهان از طریق شبکه های ریلی به شهر اصفهان متصل می شود و اقدامات لازم برای واگذاری امور مترو تهران ـ پرند به شهرداری تهران انجام شده تا این شهر نیز از طریق خط آهن به مترو تهران متصل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد نیز در چند ماه آینده به مترو تهران وصل می شود، یادآورشد: مقدمات انجام مطالعات ساخت خط آهن ریلی بین شهر جدید پرند – تهران نیز انجام شده تا بتوانیم این شهر را طریق ریل به تهران وصل کنیم، ضمن اینکه اتصال ریلی شهرهای جدید صدرا( فارس )، عالی شهر( بوشهر) و سهند ( آذربایجان شرقی ) نیز در دستور کار قرار گرفته است.
نریمان افزود: همکاری این شرکت چینی با شرکت های ایرانی در حوزه حمل و نقل ریلی و مترو از سابقه لازم برخوردار است و انتظار می رود ساخت خط آهن برقی بین مشهد و شهر جدید گلبهار با 299 میلیون یورو اعتبار با موفقیت به پایان برسد تا مردم این شهر از این شبکه ریلی برای رفت و آمد خود استفاده کنند.

حمید بنایی مدیرعامل شرکت شهر جدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: پروژه ساخت این خط آهن که در سال 91 آغاز شده بود ،پس از مدتی متوقف شد و اکنون 8.5 کیلومتر از این خط ، پیشرفت 70 درصدی دارد و با سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی 10 کیلومتر دیگر از مسیر 40 کیلومتری آن در دست تکمیل قرار گرفته و اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود : مشکل زمین های معارض این مسیر به طول 32 کیلومتر کاملا برطرف شده و امسال 250 میلیون ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص یافت و سال آینده دولت در نظر دارد 900 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل آن تخصیص دهد.
مدیرعامل شرکت چینی نورینکو نیز اظهار داشت : این قرارداد به دنبال سفر رئیس جمهوری چین به تهران ،امضا می شود و در واقع نخستین قرارداد پس از سفر وی به تهران است .

وانگ یوتائو تصریح کرد: شرکت متبوعش بیش از 14 سال سابقه دارد و در پروژه های مختلف حمل ونقل ریلی و مترو در ایران فعال است و احداث خط پنج مترو تهران – کرج و خطوط و 4 مترو تهران توسط شرکت نورینکو انجام شده است.
وی از انجام سرمایه گذاری این شرکت چینی در ایران خبرداد و گفت: هم اکنون شرکت نورینکو در شرکت واگن سازی تهران سرمایه گذاری کرده و واگن های مورد نیاز خط دو مترو مشهد نیز در این شرکت در حال تولید است .

به گزارش ایرنا، قرارداد احداث خط آهن برقی بین مشهد و شهر جدید گلبهار در 40 کیلومتری شهر مشهد امروز توسط حمید بنایی مدیرعامل شهر جدید گلبهار ، کریم باشنا مدیرعامل شرکت مهندسی سپاسد و وانگ یوتائو مدیرعامل شرکت چینی نورینکو امضا شد.
قرار است با هزینه معادل 299 میلیون یورو با استفاده از تامین مالی ( فایناس) خارجی ظرف مدت چهار سال آینده به پایان برسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!