0

هشدار در مورد افزایش تهدیدات امنیتی کاربران اپل

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 دی 1394 مدیر سایبرلا 881 بازدید
گزارش جدید سیمانتک به این نکته اشاره دارد که تعداد تهدیدات جدید سیستم عامل کامپیوترهای اپل در سال گذشته 15% افزایش داشته است و تعداد تهدیداتی که در مورد سیستم عامل گوشی اپل (IOS) کشف شده است بیش از دو برابر سال گذشته بوده است.
ایران هشدار: متخصصان امنیتی شرکت سیمانتک هشدار داده اند، در حال حاضر تهدیدات امنیتی کامپیوترهای اپل و تلفن های همراه آن در سطح بالایی رخ می دهد و این اتفاقات در حال افزایش است
بسیاری از کاربران اپل این گونه بیان می کنند که سیستم های عامل دستگاه های آن ها با توجه به طراحی پیچیده و همچنین امنیت اپل استور، از هرگونه تهدید و آسیب مصون می مانند. این نظریه شبیه به یک افسانه است که به طور پیوسته و با گذشت زمان شکل گرفته است. گزارش جدید سیمانتک به این نکته اشاره دارد که تعداد تهدیدات جدید سیستم عامل کامپیوترهای اپل در سال گذشته 15% افزایش داشته است و تعداد تهدیداتی که در مورد سیستم عامل گوشی اپل (IOS) کشف شده است بیش از دو برابر سال گذشته بوده است.
بدون استثنا، زمانی که یک پلت فرم و سیستم عامل بین افراد محبوب و پرطرفدار می شود، به همین نسبت مورد علاقه و هدف مجرمان سایبری قرار می گیرد تا بتوانند منفعت بیشتری کسب کنند و اپل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
تا به امروز بیشترین مشکلات ناشی از جیلبرک کردن (فرآیند حذف محدودیت هایی که توسط کارخانه سازنده اعمال شده است) و دانلود برنامه ها و اپلیکیشن ها از منابع نامعتبر به غیر از اپل استور می باشد.
سیمانتک هشدار داده است که کاربران با طیف وسیع و فزاینده ای از تهدیدها مواجه اند، از مجرمان سایبری عادی تا باندهای سازمان یافته که در حال ایجاد و توسعه نرم افزارهای مخرب و سفارشی برای هدف قرار دادن دستگاه های اپل هستند.
گزارش سیمانتک اضافه می کند که تعداد تهدیدات اپل با رایانه هایی که سیتم عامل آن ها ویندوز بوده است و گوشی های تلفن همراه اندرویدی مقایسه شده است. با این وجود محبوبیت و استفاده از اپل در بین افراد رو به افزایش است و به تبع آن تهدیدات و آسیب های امنیتی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
توصیه این شرکت امنیتی این است که در تمام دستگاه های اپل (در واقع در تمامی دستگاه های غیر اپل هم) از نرم افزارهای امنیتی معتبر استفاده کنید
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 + بیست =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!