0

کلاهبردارى با ترفند فروش و افزایش فالور ایرانى

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 354 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خراسان‌رضوى از شناسایی و دستگیری هکر کلاه سیاه و طراح سایت‌های فیشینگ در استان البرز توسط کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی خبر داد.

پلیس فتا: سرهنگ جهانشیری اظهار کرد: آقایی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت. شاکی در اظهارات اولیه به کارشناسان پلیس فتا استان گفت، طی ساعات نیمه شب متاسفانه فردی ناشناس از حساب وی مبالغی در حدود 200 هزارتومان برداشت غیر مجاز اینترنتی نموده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی و تحقیقات پیرامون این پرونده متوجه هک شبکه اجتماعی پسر شاکی نیز شده و نتایج حاصل از بررسی‌ها و تحقیقات فنی صورت گرفته حاکی از برداشت‌های غیر مجاز دیگری از حساب شهروندان از سراسر کشور بود که گویای ابعاد وسیع‌تری از یک برداشت غیر مجاز بود.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به بررسی‌های جامع صورت گرفته مشخص شد پسر شاکی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته ابتدا به قصد فروش ای دی و اکانت خود به دلیل دارا بودن فالور (دنبال کننده) زیاد با فردی در همین شبکه آشنا شده و اطلاعات جی‌میل خود را در اختیار خریدار قرار می‌دهد و خریدار ناشناس نیز ضمن تغییر رمز‌، دسترسی وی را به اکانت خود قطع می‌نماید و با دادن پیامی به قربانی(پسر شاکی) از وی می‌خواهد با واریز مبلغ ده هزار ریال علاوه بر دریافت رمز تعداد فالورهایش هم افزایش بیشتری خواهد یافت و پسر شاکی نیز به خیال بازپس گرفتن آی دی و افزایش فالور اقدام به پرداخت مبلغ هزار تومان در سایت که پیشنهاد شده بود نموده و متاسفانه این سایت فیشینگ بوده اطلاعات حساب بانکی قربانی را به سرقت می‌برد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا متهم این پرونده شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم 17 ساله در استان البرز دستگیر شد. متهم در رویارویی با شواهد فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با استفاده از حساب پدر و مادرش وجوه کلاهبرداری شده را به حساب آنها منتقل نموده و به آنها نیز در خصوص وجوه سرقت شده حقیقت را نگفته و وجوه را حاصل از درآمد طراحی سایت عنوان نموده است و در نهایت هرگز فکرش را نمی‌کردم در پلیس چنین تخصصی وجود داشته و قادر به شناسایی من باشد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: تحقیقات پیرامون کلاهبرداری صورت گرفته که اصطلاحاً فیشنگ نام دارد در خصوص میزان دقیق و تعداد کلاهبرداری صورت گرفته ادامه دارد.

این مقام انتظامی در پایان جهت پیشگیری از وقوع مجدد این نوع پرونده‌ها به شهروندان توصیه کرد: از سایت‌های غیر مجاز و ناشناس هرگز خرید یا دانلود نرم افزار نداشته و در خریدهایی که از بستر اینترنت صورت می‌گیرد رعایت نکات ایمنی کمک شایانی به پیشگیری از برداشت غیر مجاز می‌نماید.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه هنگام اتصال به وای فای عمومی به حساب بانکی خود متصل نشوید، گفت: هنگام اتصال به درگاه بانکی علاوه برکنترل نمودن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس‌، قفل ابتدای نوار آدرس و پروتکل امنیتی  https  که (s) انتهایی به معنای امنیت security  و اصالت درگاه می باشد را کنترل نمایند

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!