0

۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مسکن مهر بدون مناقصه منعقد شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 دی 1394 مدیر سایبرلا 374 بازدید
وزیر راه و شهرسازی با ادعای اینکه در مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد بدون مناقصه بسته شد، گفت: آزادی اطلاعات و رقابت موجب توسعه کشور می‌شود.

بورس پرس: عباس آخوندی که در جلسه پرسش و پاسخ فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران حضور داشت، با اشاره به اینکه تجدیدنظر در مدیریت آزادراه‌ها هم در این مدت داشتیم، افزود: تجدیدنظر در نظام قیمت‌گذاری صنعت ریلی هم به تازگی انجام شده و در بخش مسکن هم تلاش کردیم به سمت رقابت برویم.

وی با تاکید بر اینکه امنیت و حق را به کسی نمی‌دهند بلکه باید به دست بیاوریم، گفت: در جریان پروژه مسکن مهر،۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد به امضا رسید و حتی یک مناقصه برگزار نشد و در آن زمان آقایان پروژه را گرفتند اما الان مدعی هستند.

آخوندی با اعلام اینکه بحث غیر رقابتی را در پروژه ها قبول ندارم،گفت: اگر نمونه ای از واگذاری پروژه ای بدون رقابت دارید، اعلام کنید و شخصاً به آن رسیدگی می کنم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از طریق آزادی اطلاعات انجام می گیرد، گفت: آزادی اطلاعات راهی برای مبارزه با فساد است؛ به همین دلیل تمامی اطلاعات را بر روی سیستم‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم.

وزیر راه و شهرسازی، مهمترین کمک بخش خصوصی به دولت را نظارت دانست و گفت: ما از بخش خصوصی می‌خواهیم بر کار تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشد و هرکجا رقابتی نبود، آن را به ما اعلام کنند، چرا که توسعه کشور با رقابت و آزادی اطلاعات انجام می‌شود. بیش از ۱۰ سال است که در کشور ارجاع نظام مهندسی خارج از رقابت صورت می گیرد و جالب است هیچ کسی تاکنون اعتراضی نکرده است و تمام بحث من هم این است که چرا شما مطالبه گر نیستید؟

آخوندی در خصوص اعتراض یکی از نمایندگان بخش خصوصی در مورد عدم پرداخت مطالبات گذشته، گفت: ما امسال ۲ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و بین پیمانکاران توزیع کردیم که همه برای مطالبات گذشته است. حتی مطالبات مسکن مهر را هم به عنوان بدهی های دولت قبول داریم و پرداخت کردیم.هر کسی یک ریال مطالبات گذشته دارد، به ما مراجعه کند و تا آخر آن را می پردازیم. تنها دستگاه دولتی که تاکنون اسناد خزانه منتشر کرده، وزارت راه و شهرسازی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعتبار عمرانی ابلاغ نشده باشد، نمی‌توان قرارداد را امضا کرد، گفت: بخش خصوصی که بدون قرارداد کار کرده است، از نظر ما بخش خصوصی نیست، چرا که هر پروژه ای نیاز به قرارداد دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!