0

مرگ اقتصادی در انتظار حامیان امنیت کاربران

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 آبان 1393 مدیر سایبرلا 1206 بازدید
آژانس امنیت ملی آمریکا گوگل و اپل را به شکست اقتصادی تهدید کرد.
به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ یکی از وکلای برجسته‌ی آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های فعال در زمینه‌ی IT در صورت ایجاد بستر امنیت برای کاربران خود با شکست اقتصادی روبرو خواهند شد.
پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن معروف، در راستای جاسوسی‌های سازمان‌های امنیتی آمریکا چهره‌ی این سازمان‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی مستقر در این کشور به طرز چشم‌گیری برای دنیا تیره شد.
استوارت بیکر، سخنگوی حقوقی سازمان امنیت ملی آمریکا صراحتاً از کمپانی بلک‌بری نام برد که در زمان شروع به فعالیت خود از پروتکلی استفاده کرد که به کاربران خود اجازه می‌داد تا پیام‌های کوتاه و ایمیل‌های خود را به صورت رمزگذاری شده ارسال و دریافت کنند.
بلک‌بری اگرچه تاکنون به فعالیت خود ادامه داده است، اما با این همه تلاش در زمینه‌ی تولید گوشی تلفن همراه و سیستم عامل انحصاری خود جایگاه خود را در بازار تلفن‌های همراه به دست نیاورده است.
وی ادامه داد که بلک‌بری یک نمونه‌ی بارز از نتیجه‌ی عدم همکاری با سازمان امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شود.
در انتها نیز استوارت بیکر از شرکت اپل و گوگل نام برد که اگر بخواهند امنیت را تا حدی بالا ببرند که دسترسی سازمان امنیت ملی به اطلاعات کاربران غیرممکن شود، سرنوشت بلک‌بری در انتظار آن‌هاست. شرکت‌های گوگل و اپل تاکنون نسبت به اظهارات استوارت بیکر هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداده‌اند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!