0

رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران و فرانسه در سود و زیان شریک شدند

دسته بندی ها : فضای مجازی 12 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 453 بازدید

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که امروز قراردادی که میان ایران و پژو به امضا رسیده، سرمایه گذاری مشترک، سود و زیان مشترک و تولید برای صادرات است گفت: دراین شرایط اگر بنا باشد دراین قرارداد ضرری متوجه شود، هر دو کشور به میزان مساوی ضرر می کنند

تسنیم: محسن جلال‌پور در نشست تشریح دستاوردهای سفر هیئت دولت و بخش خصوصی به ایتالیا و فرانسه اظهار کرد: ما در این قراردادهایی که در سفرهای ایتالیا و فرانسه بسته‌ایم برای اینکه مقروض نشویم مورد توجه قرار گرفته است و در مجموع 3 محور در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه بوده است.

وی افزود: خروج از رکود ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و رونق اقتصادی از برنامه‌هایی بوده که در این قراردادها مورد توجه قرار گرفته است و هر سه این امور از فرازهای اقتصادی مقاومتی به حساب می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد:‌در شرایطی قرار داریم که نیازمند توسعه اقتصادی هستیم که این توسعه بر محوریت بنگاه‌ها بخش خصوصی و در واقع اشتغال برای کشور است و به دنبال این هستیم که از قراردادهای نفتی و درآمد حاصل آن به شکل مناسبتری استفاده شود.

جلال‌پور  افزود: در این تفاهمات به شکلی عمل شده که کشور از سرمایه‌گذاری‌های خارجی متضرر نشود به طوری که در گذشته نیز به این موضوع تاکید کرده‌ام که سرمایه‌گذاری خارجی خود یک تیغ دو لبه است سرمایه‌گذاری در برخی کشورها موجب رونق اقتصادی و برخی کشورها موجب فلاکت آن می‌شود که نمونه‌های آن هند و چین و کشورهای آمریکایی هستند.

این مقام مسئول بخش خصوصی تاکید کرد: ما در سرمایه‌گذاری خارجی باید و نبایدهایی داریم که در برخی جاها اجازه ورود نمی‌دهم ولی در برخی موارد اجازه صددرصد سرمایه‌گذاری داده می‌شود.

وی یادآور شد: به طور مثال امنیت غذایی و سرمایه‌گذاری در بحث غذا از جمله مواردی است که باید روی آن حساسیت ویژه‌ای عمل شود به طوری که در بسیاری از کشوررها اجازه سرمایه‌گذاری بیشتر از 50 درصد داده نمی‌شود.

* مسئله نفوذ در شرایط پساتحریم پررنگ‌تر است

رئیس اتاق بازرگانی ایران  با بیان اینکه مسئله نفوذ مورد توجه ما است که توجه به آن در زمان پساتحریم پررنگ‌تر می‌شود گفت: در بخش‌های اقتصادی امکان نفوذ به راه‌های غیرمحسوس وجود دارد و ما به عنوان اتاق و بخش خصوصی دقت لازم را در این زمینه داریم.

جلال‌پور با اشاره به سخنرانی خود در فرانسه در حضور نخست‌وزیر این کشور گفت: در فرانسه با لحنی گزنده خطاب به نخست‌وزیر این کشور گفتم که ما فراموش نمی‌کنیم که دولت شما در زمانهای تحریم‌ها که بیشتر از حد بین‌المللی در ایران وارد کرد که این امر را در یاد داریم زیرا به اعتماد بخش خصوصی خدشه وارد کرد.

* یک سوم قراردادهای ایتالیا و فرانسه به بخش خصوصی سپرده می‌شود

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان اعضای اتاق بازرگانی فرزندان همین کشور هستیم و در صورتی که امروز ما به عنوان فعالین بخش خصوصی اعتماد شده است پاسخ این اعتماد داده می‌شود گفت: در این قراردادها فعالیت در یک سوم امور به بخش خصوصی سپرده شده است هرچند که به طور مستقیم نباشد.

جلال‌پور افزود: این سفرها حداقل برای من این نعمت را داشت که ساعتها با مسئولین کشور در زمان‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخته و مسائل بخش خصوصی را منتقل کنم.

وی اضافه کرد: چهار روزی که در فرانسه بودیم 15 تا 20 توافقنامه دیگر فارغ از آنچه در صداو سیما اطلاع‌رسانی شد در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری مورد توافق قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران  در توضیح بیشتر درباره مبالغ این قراردادها گفت: این قراردادها دارای ارقام ریز و درشتی بوده است که می‌توان به قراردادهای 5 میلیون دلاری تا 2.8 میلیارد دلاری اشاره کرد.

جلال‌پور در پاسخ به اینکه مجموع قراردادهای حاصل شده در این دو سفر فرانسه و ایتالیا به چه میزان است گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم چرا که هنوز جمع‌بندی گرفته نشده اما آنچه در این ارتباط مطرح شده است 50 میلیارد دلار با کشورهای ایتالیا و فرانسه قرارداد بسته است.

وی با اشاره به اینکه شاید جزئیات این قراردادها را به طور کامل نتوان اشاره کرد گفت: به مرور کلیات آن اشاره می‌شود که شامل قراردادهای کوچک و بزرگ بخش خصوصی نیزهست و ما اطمینان داریم که تجربه حضور کامل دولت در عرصه اقتصاد موضوعی شکست خورده است.

جلال پور همچنین درباره قرارداد پژو با  ایران گفت: ایران در دوران تحریم متوجه شد آنچه با این شرکت خودروساز فرانسوی به امضا رسیده مستحکم نبود اما امروز قراردادی که میان ایران و پژو به امضا رسیده، سرمایه گذاری مشترک، سود و زیان مشترک، تولید برای صادرات و صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی را رقم زده است.

وی افزود: دراین شرایط اگر بنا باشد دراین قرارداد ضرری متوجه  شود، هر دو کشور به میزان مساوی ضرر می کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!