0

دیوار و شیپور بستر بیشترین کلاهبرداری‌ اینترنتی در ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 420 بازدید

بیشترین تعداد کلاهبرداری در فضای مجازی، مربوط به معاملات انجام‌شده در سایت‌های دیوار و شیپور است.

به گزارش سایبرلا به نقل از جام‌جم، طبق اعلام معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، بیشترین آمار کلاهبرداری اینترنتی در ایران در دو سایت خرید و فروش آنلاین دیوار و شیپور رخ می‌دهد. اکبری با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از جرائم کل کشور مربوط به جعل و کلاهبرداری است، گفت: ما در مثلثی قرار گرفته‌ایم که یک ضلع آن کلاهبردار، یک ضلع مالباخته و ضلع دیگر کالای مورد کلاهبرداری است.

به گفته‌ی اکبری، با رشد فضای مجازی در ایران برخی شرکت‌ها اقدام به فروش خدمات و کالا در اینترنت کرده‌اند، وی معتقد است اگرچه این کار باعث سهولت شهروندان می‌شود ولی خلأهایی از سوی فروشنده و خریدار وجود دارد که باعث می‌شود فروشنده مالش و خریدار پولش را از دست بدهد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با تأکید بر اینکه شیپور و دیوار کلاهبردار نیستند، گفت: می‌دانیم که این دو سایت کلاهبردار نیستند؛ ولی افراد سودجو و شیاد از فضای آن‌ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

اکبری در توضیح این مدل از کلاهبرداری، از قرار دادن تصاویر خودروها و موتورهای سرقتی در سایت شیپور و دیوار و ترغیب خریدار با قیمت پایین‌تر صحبت کرد.

به گفته‌ی وی در برخی موارد نیز دیده شده است که از مشتری بیعانه‌ دریافت شده ؛ اما پس از دریافت مبلغ، فروشنده تلفن خود را خاموش کرده است.



کلاهبرداری نیجریه ای چیست؟

مجازات کلاهبرداری اینترنتی و راه مقابله با آن

راه های پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی

نحوه رسیدگی و پیگیری جرم کلاهبرداری اینترنتی

مرجع صالح رسیدگی به جرم کلاهبرداری اینترنتی (رای وحدت رویه 729)

کلاهبرداری اینترنتی به روش ایرانی!

شیوه‌ی جدید کلاهبرداری اینترنتی را بشناسید

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!