0

امضای ۲مدل جدید قرارداد در صنعت برق ایران

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 دی 1394 مدیر سایبرلا 737 بازدید
معاون وزیر نیرو با تشریح و معرفی مهمترین بسته‌های جذب سرمایه در صنعت برق ایران، گفت: وزارت نیرو آماده امضای قراردادهای BOO و BOT با سرمایه گذاران نیروگاه‌سازان در پساتحریم است.
هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با مهر در تشریح مهمترین بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران در دوران پساتحریم، گفت: مدیریت مصرف و کاهش اتلاف انرژی در کنار افزایش بهره وری از مهمترین سناریوهای توسعه صنعت برق در دوران لغو تحریم‌ها است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه طرح کم کردن اتلاف برق در روشنایی معابر و تعویض لوازم خانگی برای کاهش مصرف انرژی یک برنامه اولویت دار است، تصریح کرد: علاوه بر این، افزایش راندمان و بهره وری از دیگر طرح‌های اولویت دار بوده به طوری‌که در راستای صرفه‌جویی در مصرف سوخت حدود ۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت بخش بخار یک نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۶۰ مگاواتی هزینه لازم است که در کنار سایر هزینه‌های نیروگاهی پس از دو سال، تمام این هزینه‌ها باز می‌گردد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی بخشی از مشکل اشتغال کشور را برطرف می‌کند، بیان کرد: علاوه بر این، جذابیت و نرخ بازگشت سرمایه در صنعت نیروگاهی کشور به مراتب بالاتر از سایر حوزه‌های انرژی کشور است.
معاون وزیر نیرو با یادآوری اینکه مدرنیزاسیون و بازتوانی نیروگاه‌های موجود، ساخت و توسعه پست‌های فشار قوی برق از دیگر اولویت‌هایی بوده که برای سرمایه گذاری خارجی مد نظر است، اظهارداشت: این در حالی است که مشارکت با شرکت‌های معتبر داخلی و انتقال تکنولوژی به ایران نیز مورد توجه سرمایه گذاران خارجی باشد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش تصفیه خانه، آب و فاضلاب، شیرین سازی آب و سایر طرح‌های مرتبط با آب و آبفا از زمینه‌هایی بوده که وزارت نیرو آمادگی جذب سرمایه گذاران و حمایت از آنها را دارد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در قالب قراردادهای BOO و BOT امکان اجرا و عملیاتی شدن را دارند.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!