0

جرایم مالی در صدر جرایم اینترنتی قرار دارد

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 آذر 1398 مدیر سایبرلا 596 بازدید
آدرس و شماره تلفن پلیس فتا در استان گلستان - گرگان و گنبدکاووس - سایبرلا

برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد با شگردها و روش های مختلف، دارای بیشترین میزان وقوع می باشد.

سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در استان گلستان, در ۸ماهه اول سال جاری ۷۴ درصد جرائم در حوزه جرایم مالی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد بوده است.

وی افزود: متاسفانه سودجویان سایبری با شگردهای مختلف از جمله روش فیشینگ, ضمن سرقت اطلاعات شهروندان، موجودی حساب آنها را برداشت می کنند.

این مقام انتظامی گفت: ثابت بودن رمز دوم اینترنتی و امکان سرقت آن، در افزایش کلاهبرداری ها و جرائم این حوزه موثر بوده که با توجه به عملیاتی شدن استفاده از رمز یکبارمصرف یا پویا از ابتدای دیماه ۹۸،میزان جرائم مالی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

سرهنگ پرسا از شهروندان خواست با توجه به غیرفعال شدن رمز دوم ثابت، در اسرع وقت جهت فعال نمودن رمز دوم پویا به شعب بانکها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: از مهمترین علل وقوع پرونده ها در حوزه سایبر، نداشتن دانش و آگاهی کاربران و نیز سهل انگاری و اعتماد بی جا به مخاطبان است که در این خصوص باید ضمن آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی، از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

مشاوره حقوقی تخصصی در حوزه جرایم مالی و کلاهبرداری در فضای مجازی

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!