0

شهروندان در هنگام استفاده از “اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند” به نکات امنیتى توجه کنند

دسته بندی ها : فضای مجازی 10 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 323 بازدید

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى گفت: شهروندان در هنگام استفاده از ” اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند” نکات امنیتى پیشنهاد شده از سوى پلیس فتا را جدى بگیرند!

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیرى با توجه به افزایش فعالیت برخى شرکت‌هاى اینترنتى در قالب حمل و نقل هوشمند اعم از پیک موتورى، وانت تلفنى و تاکسى که با نصب اپلیکیشن‌هاى این شرکت‌ها مى توان از خدمات آنها بهره برد، به شهروندان و کاربران آنها هشدار داد.

وی افزود: به تازگى در فضاى سایبر شاهد ابتکار عمل برخى موسسات دانش بنیان و سوق یافتن کسب و کارها به سوى فضاى سایبرى هستیم که یکى از این پدیده‌ها سامانه‌هاى درخواست تاکسى به صورت اینترنتى مى‌باشد که در برخى شهرهاى کشور راه اندازى شده‌است. از‌ آنجایى که این فعالیت‌هاى نوین از یک سو موجب صرفه‌جویى در هزینه‌ها و ‌از سوى دیگر سهولت جابجایى مسافر در سفرهاى درون و برون شهرى را در برخواهد داشت، لیکن امنیت مسافر و راننده مقوله‌اى حائز اهمیت خواهد بود.

سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: انتخاب نوع سامانه هوشمند درخواست تاکسى که تعدادى از موسسات دانش بنیان نسبت به راه اندازى و اجرایى شدن آن اقدام نموده‌اند و کاربر با نصب اپلیکیشن مربوطه قادر خواهد‌بود از این خدمات استفاده نماید، داراى الزاماتى نیز مى‌باشد که رعایت آن از سوى کاربران الزامى است.

وی گفت: شهروندان و کاربران هنگام نصب این اپلیکیشن‌ها مى‌بایست دقت نظر لازم را مبذول داشته تا از نصب بى‌مورد اپلیکیشن‌هاى ناشناس و یا عدم دارا بودن مجوزهاى لازم از سوى تاکسیرانى خوددارى نموده و بدین شکل راه نفوذ افراد سودجو و کلاهبردار که از طریق فیشینگ سایت، درگاه یا جعل اپلیکیشن قصد سوء‌استفاده از بستر ایجاد شده و رسیدن به اهداف شوم و مجرمانه دارند را مسدود نمایند.

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوى اضافه کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق الزحمه از بستر اینترنت و به صورت آنلاین از طریق گوشى هوشمند انجام مى‌شود. شهروندان نسبت به عدم وجود بدافزار در گوشى تلفن همراه هوشمند خود دقت نموده و با نصب آنتى ویروس بروز شده از سرقت اطلاعات حساب بانکى خود جلوگیرى نمایند.

سرهنگ جهانشیری با بیان اینکه اپلیکیشن‌هاى حمل و نقل هوشمند می‌بایست دارای مجوز تاکسى رانى باشند، تاکید کرد: دارا بودن نماد الکترونیکى در سایت سامانه هوشمند درخواست تاکسى، ثبت بودن سایت در سامانه‌هاى ارایه دهنده مجوز مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و مشخص بودن آدرس دفاتر رسمى و رانندگان تعیین صلاحیت شده از ضروریات است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + نه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!