0

دستگیری عامل مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتای قزوین از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این مزاحم سایبری با انتشار شماره تلفن یکی از شهروندان و مطالب غیر اخلاقی در خصوص شاکی باعث اذیت و آزار وی شده بود.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم  فخرالدین توکلی اظهار کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در پلیس فتای استان قزوین حاضر و اظهار داشت، شخص ناشناسی نام و شماره تلفن همراه بنده را به همراه مطالب غیراخلاقی در یک ربات شبکه اجتماعی بارگزاری نموده که این موضوع باعث ایجاد مزاحمت از طریق تماس‌ها و پیام‌های متعددی از سوی افراد ناشناس شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و انجام یک‌سری تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی متهم گردیده و پس از انجام هماهنگی‌های قضایی، متهم که از نزدیکان شاکی بود دستگیر و به مقر پلیس فتا استان منتقل و در بازجویی‌های اولیه منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با مشاهده مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف ندید و به بزه انتصابی اعتراف نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در ادامه تحقیقات انگیزه خود را از انجام این عمل مجرمانه لج و لجبازی  با شاکی و تسویه حساب شخصی عنوان کرد.

سرهنگ توکلی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا قزوین با بیان اینکه کاربران آگاه باشند با هر قصد و نیتی که در فضای سایبر برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت می‌کنند از نظر قانون جرم است و با آنها برخود می‌شود، گفت: برابر ماده‌های 16، 17و 18 قانون جرائم رایانه‌ای هر گونه مزاحمت سایبری که به قصد اذیت و آزار یا انتقام جویی و حتی تفریح باشد مجاز نیست و مرتکبین این امر در محاکم قضایی محاکمه خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نه − چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!