0

عامل توهین و ایجاد مزاحمت سایبری دستگیر شد

 رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با تلاش پلیس فتا استان خوزستان شخصی که اقدام به انتشار پیام‌های توهین آمیز به فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده بود شناسایی و تحویل مقامات قضایی گردید.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند در این باره گفت: در حال حاضر توهین به افراد یکی از شایع‌ترین جرایم فضای مجازی بوده و در دنیای امروزی گستردگی استفاده از فضای مجازی باعث شده که برخی از افراد تصور کنند هرچه در فضای مجازی برای دیگران ارسال کنند قابلیت پیگیری ندارد! این در حالیست که در قانون جرایم رایانه‌ای برای کسانی که در فضای مجازی به دیگران توهین ‌کنند و باعث سلب آسایش مردم ‌شوند،احکامی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت، فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای بنده ایجاد مزاحمت نموده و اقدام به انتشار پیام‌های توهین آمیز می‌نماید لذا خواستار شناسایی عوامل آن می‌باشم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: پس از اخذ پرونده ‌و انجام اقدامات فنی توسط افسران پلیس فتا عوامل گرداننده آن طی یک عملیات پلیسی شناسایی و احضار گردید.

وی گفت: پس از بازجویی‌های صورت گرفته، متهم پس از مواجهه با ادله و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف نموده و انگیزه خود را از ارتکاب این عمل گرایش به مسائل غیر اخلاقی عنوان  داشت و از انجام این کار اظهار ندامت و پشیمانی نمود.

سرهنگ حسنوند در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی بیان کرد: در مورد مذکور ضعف آگاهی قربانی عامل اصلی ایجاد فرصت برای فرد فرصت طلب بود، اگرچه قانونگذار برای این گونه جرایم مجازات‌هایی در نظر گرفته است ولیکن صدمات روحی روانی وارد آمده به قربانیان هیچگاه قابل التیام نبوده و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ده + 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!