0

هشدار پلیس فتای گلستان در خصوص هتک حیثیت نامزدهای انتخاباتی

دسته بندی ها : نشر اکاذیب, هتک حیثیت, وکیل جرایم سایبری 10 اردیبهشت 1395 مدیر سایبرلا 649 بازدید

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: انتخابات، کارزاری سیاسی است که وجود شفافیت و تضمین اصل عدالت از لوازم اصلی و بنیادین آن است.

سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا: سرهنگ”حبیب‌الله رجبلی” اظهار داشت: انتخابات سالم، انتخاباتی است که مبتنی بر انصاف و کرامت انسانی باشد؛ از این رو هرگونه رفتار یا گفتاری که با مقوله کرامت انسان‌ها در رقابت‌های انتخاباتی مغایرت داشته باشد، غیرقابل قبول به شمار می‌رود.
وی گفت: بنابراین، این دسته از رفتارها یعنی رفتارهایی که کرامت طرف مقابل را در مبارزات انتخاباتی مورد خدشه قرار می‌دهند اصولاً جزو اعمال نامشروع به شمار می‌روند و قوانین انتخاباتی نیز کم و بیش به تقبیح این دسته از اعمال مبادرت می‌کنند و ماهیت این دسته از اعمال به گونه‌ای است که معمولاً اصل آزادی و برابری انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان را مخدوش می‌کند.
رئیس  پلیس فتا  استان گفت: قوانین انتخاباتی حاکم بر کارزارهای انتخاباتی در ایران و حتی قوانین کیفری، این دسته از اعمال را به صراحت، مورد مجازات قرار داده‌اند؛ به عنوان مثال، می‌توان به ماده 608 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد که توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانکه موجب حد قذف نباشد را جرم‌انگاری کرده و مجازات‌هایی برای آنها قائل شده است.
وی ابراز داشت: ماده 65 قانون انتخابات نیز بیان می‌کند که داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ سوء علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظر را مطرح کنند.
رجبلی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفان طبق مقررات مجازات خواهند شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × چهار =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!