0

متهم انتشار عکس های شخصی، بی قید و شرط روانه زندان شد

با تلاش ماموران پلیس فتای فارس  فردی که در شبکه های اجتماعی و چند سایت اینترنتی با انتشار اخبار کذب و تصاویر شخصی، موجب هتک حیثیت دختر جوان شده بود، دستگیر شد.

پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی 28 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس، با به دست آوردن عکس های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت او شده است.

سرهنگ “سیدموسی حسینی” ادامه داد: این دختر جوان مدعی بود که انتشار این تصاویر به گونه ای است که بسیاری از آشنایان با او تماس گرفته و از انتشار عکس های وی در فضای مجازی خبر می دهند که دختر جوان از نحوه به دست آوردن این تصاویر توسط متهم، بی خبر است و به کسی نیز مظنون نمی باشد.
وی اظهار کرد: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس فتا، با اقدامات فنی و تخصصی متهم شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم که هیچ گاه فکر نمی کرده شناسایی شود، پسری 30 ساله می باشد که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و ماجرا را این گونه بیان می کند:
چند وقت پیش در یکی از پارک های شیراز مشغول قدم زدن بودم که متوجه فلش مموری شدم که در روی صندلی پارک رها شده بود.

پس از اتصال آن به رایانه شخصی متوجه شدم تعداد زیادی عکس های شخصی در آن ذخیره می باشد که با وسوسه شیطان و فکرهای پلید خودم تصمیم گرفتم عکس ها را در شبکه های اجتماعی و با موضوعات ساختگی انتشار دهم.

سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست کرد: به هیچ عنوان اطلاعاتی که برایشان اهمیت دارد بر روی حافظه های قابل حمل از قبیل فلش مموری، دوربین عکاسی، موبایل، تبلت، لپ تاپ و … نگهداری نکنند و جهت نگه داری این اطلاعات از هارد اکسترنال با گذاشتن رمز عبور استفاده کنند.
وی به افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند هشدار داد: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند چرا که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین پلیس فتا پنهان نمی ماند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 4 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!