0

هتک حیثیت و مزاحمت‌های آنلاین بیش‌ترین جرایم تلگرام

دسته بندی ها : مزاحمت اینترنتی, هتک حیثیت 17 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 367 بازدید

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری گفت: جرایم مربوط به شبکه های اجتماعی و تلگرام نزدیک به ۴۳ درصد جرائم مجازی است که شامل مزاحمت های آنلاین ، هتک حیثیت و حرمت افراد و در اختیار قرار گرفتن حساب های اکانت های تلگرام است.

به گزارش خبرآنلاین، شگردهای کلاهبرداران تلگرام عموما مبتنی بر تبلیغ است. متاسفانه می بینیم تبلیغی را مدیر گروه یا مدیر کانالی منتشر می کند و اتفاقا هم قید می کنند مسئولیت این تبلیغ با ما نیست.

وی افزود: کلاهبرداران در برخی از مواقع با تماسی که با قربانیان دارند، خود را از دوستان آنها معرفی می کنند و درخواست کد ارسالی ارسال شده به گوشی آنها را دارند و متاسفانه افراد بدون اینکه احراز هویتی را از فرد تماس گیرنده داشته باشند اقدام به ارسال کد درخواستی می کنند و به این شکل بلافاصله اکانت تلگرام آنها در اختیار فرد تماس گیرنده قرار می گیرد و با این اقدام فرد تماس گیرنده به کلیه اطلاعات آنها دسترسی پیدا می کند و این اقدام منجر به اخاذی از افراد می شود.

وی توصیه کرد: هیچ وقت اعتماد به کسی نکنند و به راحتی کد اکانت خود را در اختیار حتی آشنایان خود قرار ندهند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیزده + چهارده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!