0

شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی

دسته بندی ها : شبکه های اجتماعی, هتک حیثیت 20 بهمن 1395 مدیر سایبرلا 993 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان به کاربران متخلف که آبرو و حیثیت دیگر کاربران را دستمایه انتقام جویی یا تفریح خود کرده‌اند، هشدار داد و گفت: کسانی که در فضای مجازی با انتشار تصاویر شخصی افراد سبب هتک حثیت و نشر کاذیب اشخاص را فراهم آورند درسریع‌ترین زمان‌از سوی پلیس فتا شناسایی شده و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا: سرهنگ دوم آدینه‌لو از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شهرستان زنجان خبر داد و بیان کرد: در این پرونده متهم که با شاکی نسبت  فامیلی داشته با سوء‌استفاده از اعتماد وی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی در شبکه‌های اجتماعی نموده بود.

وی ادامه داد: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت. برابر اظهار شاکی، فردی ناشناس دریکی از شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویرشخصی شاکی اقدام به هتک حیثیت  وی نموده بود.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر‌نشان کرد: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکی و اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم شناسایی شد.همچنین با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌.

وی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می‌کرد با اظهارات ضد و نقیض‌، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند. ولی با حضور شاکی پرونده و مواجهه شدن بامستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد و اظهار داشت با توجه به نسبت فامیلی و مراوده متهم با شاکی با سوء‌استفاده از اعتماد وی پس از تماس تلفنی کد رمز عبور شاکی را تحصیل و به اطلاعات شخصی وی از قبیل عکس و دیگر اطلاعات مربوط به شاکی دسترسی پیدا کرده است و از این طریق اقدام به انتشار تصاویر شخصی وی در شبکه های اجتماعی نموده است.

سرهنگ دوم آدینه‌لو با اشاره به فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای گفت: در ماده 16 قانون جرائم رایانه‌ای آمده است، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!